Fytusannatten!

Såhär ser dom ut när man ber om ett glatt utseende!!!!!!Alla fick en konstig min,men ivilketfall så var det mysigt att få sitta och äta tårta och snackas vid ett par timmar på Ragges dag!Tira insåg att det var ett gyllende tillfälle att få iklä sig "snurrklänningen" vilket också skedde efter fikan.En snurrklänning = Klänning som har stor vid kjol som liksom breder ut sig till en stor cirkel när man snurrar runt ....ganska logiskt väl?
Håkan fick glass och fruktsallad hos sin johanna.
Lite senare på kvällen åt vi två turturduvor räkor ,gravlax,ägg,och lite goda ostar och vin,vilket de två sista antar jag blev för mycket för undertecknads mage!!!!!! Så illamående som jag blev!!!!!!!!!!!!!!!!!!.Först a tecknet på att det var nåt fel på maten var nog när jag började rapa okontrollerat HELA tiden utan uppehåll,försökte lägga mig gott tillrätta i soffan eller kanske mera halvliggandes    MEN ingen bättring .....Mådde  RIKTIGT tjyvtjockt !!!Hamnade på toa och var så svag och kallsvettig så jag la mig på golvet  en stund   ,det var svalt och skönt OM jag inte mått så jävla illa! orkade inte ens svara när Håkan började undra vart jag blivit av ,utan han trodde att jag blivit borta ???? Hur nu det skulle kunna ske?Släpade mig upp i soffan och stöttade upp min klena darrande kropp i ena hörnan ....SEN blev det alldeles tokmycke som trängde på uppåt halsen så jag rusade ner på toa och hamnade sittandes vid holken tappade glasögonen i vattnet ,fick fiskat upp dom innan det stora anfallet av illamåendet tog helt över ........Efteråt låg jag som ett darrande geleaktigt stycke kött på golvet   säkert i en timma innan jag orkade kravla mig upp till sittande ställning för att sakta avancera till stående och vacklade upp till sängen ,ramlade ihop som en stor oformlig massa ,drog täcket över huvudet och armen om Oskar  OCH SOMNADE ...........Vaknade och mådde jättebra igen...............Just nu vill jag inte ens tänka på Marquiceost eller lax!!!!!!!
Strax ska vi uti skogen på Svamexpidition för invigning av nya korgarna .....

Kommentarer
Postat av: ullisar

men usch och blä? matförgiftning? att jämföra med kräksjuka, fast oftast fortare övergående! gött att det var just detta för dig! - övergående kvickt menar jag :)



krams!

2009-08-30 @ 22:06:25
URL: http://ullrika.se
Postat av: Maddahstina

Det var värst vad det tar tid mellan inläggen:) kram

2009-09-04 @ 19:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0