En fest till sommarens ära!

Snart alldeles strax är den ljuvligaste tiden på året slut för denna gång.Jag får alltid nån liten klump i magen när nätterna blir längre och längre,dagarna kortare och kortare.Men lite skönt ska det ändå bli för det är gott att krypa ner i soffhörnan och tända ljus i höst och vinterkvällars mörker.
Ikväll sa vi till mina alldeles underbara gamla grannar i K-G för som Kjell sger ha en sommarfest,och den blev ju i grevens tid men inte mindre skoj för det.
Mer om hur det var kommer sen...........
I veckan har jag både haft semester och börjat jobba igen,SEMESTER var deffiniivt det bästa......MEN jag jobbade bara en dag ,för fredag var det utbildning eller nåt i Göteborg ,så jag Jannicke,Yvette och Mariett samåktes upp och jag hann aldrig bli hungrig på hela den dan för det var mat på mat på mat och mycket tröttsammare än att arbeta eller så var jag bara trött ändå.
Min Judas  slog på storsläggan och kom hem till mamma och det gjorde ju mamman så glad så det bakades och fixades som om självaste drottningen skulle komma,men det är gott att se dig och Madde lilla mammas snygging du är precis lika efterlängtad,men det var ju ett tag sen du "försvann" hemmifrån men inte mindre saknad ,jag har väl bara vant mig vid det.Judasen har ju varit minst och min alltid trgna följeslagare på saker som jag vill ha sällskap på.Men nu är det väl "sladdbarnet Oskar" som kommer vara min följeslagare(viket han han är ju).
Det finns en hel del känslor med , när barna vuxit upp,det var en härlig tid när dom fanns runt  omkring,lite vemod och samtidgt lycka över att dom har det bra.MEN det värsta r ju att man blir aldrig yngre igen ,bara äldre ,fulare och skröpligare .DET är tuffa papper att förlika sig med .Så tycker jag ivarjefall.Den som lever får se.....helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0