Boxer weekend.

YES, nu har vi kommit hem och sovit ifatt alla sömnlösa timmar som boxer-SM gav.Helt underbart att få vistas med folk och hundar av bästa slag,men ett och annat att fundera över......Men shit happiness eller vad är det dom säger dom där unga goa människorna som vi gamlingar är upphov till?
JAG har ivarjefall haft det helt klart riktigt bra,Kristina kan vi inte tacka nog ,men hon är en fantastiskt go tjej som som jag gillar Oskar .Dessutom har hon gudagoda hundar själv,lille raggarn är en  blivande elithund,speciellt i händerna på den matten.
Helgen har varit riktigt rolig men jobbig på det sättet att man skulle både vara allert på kväller OCH på mornar,vilket resulterade i att jag valde att vara allert på morgnar,och därmed lät nattfolket få var för sig själva.Vilket i sig kan tyckas tråkigt,men jag hade inte tråkigt alls,bara riktigt skönt avslappnat i husvagnen med hundarna.Fast Torsdagskvällen eller rättare sagt från kl fyra till kl tolv torsdag så partade vi loss så pass att mamsebamse var ruggigt dålig på natten och LÄNGTADE HEMSKT MYCKET HEM ,för illamåendet visste inga gränser och min treofyllda bil stod parkerad vid Marias tält och dit var det hemska hundra meter och det ÄR långt om man mår så dåligt som jag gjorde då. Sammanfattningsvis så var det en helg som  var skitkul och Therese och jag har kamperat bra ihop,tack min vän för sovplats och gött tjöt i natten.Jo,vi tävlade också men det gick inget vidare alls.Utställningen blev bra mycket bättre och där fick jag hjälp av gulliga och duktiga Kristina,vilket resulterade i en slät etta  och det är jag nöjd med . Det jag inte är nöjd med alls denna helg är att jag tydligen är osynlig eller nåt sånt,och att det finns såna som anser att dom skulle göra min hund mera rättvisa än vad jag gör...........GLÖM det!!!! ......JAG ÄR BÄST FÖR MIN HUND OCH DET FINNS INGEN SOM KAN BLI EN BÄTTRE MATTE ELLER HUSSE ÄN JAG FÖR MIN HUND.OM vi sen inte bir ett elitekipage så vadå? INGEN som tänkt på att han är en omplaceringshund och jag gör ALLT för att han ska bli så bra som möjligt,men det har/är inte helt lätt,fast jag söker alla tillfällen jag kan för att göra det bästa av allt för honom /oss.Okey ,visst låter jag lite bitter nu ,men för fan släng ingen skit på mig för JAG ÄR HANS BESKYDDARE och jag VILL HANS BÄSTA ,det förstår ni väl?
Idag har jag INTE gjort mycket nytta alls...Har bara njutit av ledighet och sovit ifatt lite förlorad sömn.SAKNAR min judas som var här hemma lite då och nu men som nu fått andra intressen ,vilket jag är väldigt glad för ,men kom hem ibland Judasen....snälla....Bien och Frida var här och hämtyade upp bortglömda kameran från kräftkaljset .Ozzy,tryffelhund tröttade ut oskar så nu slaggar han med djupasömnen hängande över huvudet...GÖTT  att bli så gosigt trött ..

Kommentarer
Postat av: Judas

Mamsen, jag kommer på torsdag! Om jag får förstås? Då har jag bokat in tid för min älskade mamma som jag saknar minst lika mycket som du saknar mig=)

2009-08-18 @ 19:51:38
URL: http://jultis.blogg.se/
Postat av: mamma

Gullungen min ,det är väl klart att du får ,vilken dum fråga.Välkommen så fixar mossan något riktigt gott!

2009-08-18 @ 19:56:20
Postat av: Judas

Mums! Jag slutar klockan fyra så jag åker direkt från jobbet=)

2009-08-18 @ 20:20:24
URL: http://jultis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0