vad bra vi har det!!!!

Håkan har semester och jag jobbar på.I really hate my job,så är det.Vem fan vill städa till den urusla timlönen som vi har i fastighet?INTE JAG IVARJEFALL!
Men,men får väl stå ut ett tag till även om det taget känns väldigt litet.
Behållningen av dagarna som bara rinner iväg ÄR ju Håkan som nu idagarna har semester och som fixar bästaste maten (grillat och öl)på kvällarna och vi HAR det så gott som man kan ha.Sitter och ventilerar våra dagars innehåll över en god grillad köttbit och en kall öl,sitter och väntar på räven som var här varje kväll förra sommaren men som ännu inte dykt upp i år.Fåglarna kvittrar och kvällsolen värmer oss och vi har varandra och en sjusärdeles trevlig jycke som ger  livet det där lilla extra som man skulle önska alla att få.
OM JAG tänker efter det minstaste ,så har inte jag haft det bättre nånsin i mitt liv tidigare.
Tänk OM jag och Håkan ändå hade träffats tidigare,nja,det gjorde vi ju faktiskt(vi var ju grannar en gång)men om vi TRÄFFATS på riktigt tidigare så hade mycket hemskt kunnat undvikats.MEN det var kanske så att man var tvungen att gå igenom allt det där dåliga FÖR att kunna UPPSKATTA det bra nu,det är kanske det som gjort MIG till den jag är idag.Och idag tror jag att jag är en ganska bra och trevlig människa att leva med (så säger grabben i sängen brevid mig iallafall).Inte för att jag varit en dum eller konstig människa innan utan en rädd och olycklig varelse som FÖRSÖKT att duga.
ÄN  EN GÅNG TACKAR JAG MINA UNDERBARA DÖTTRAR FÖR ATT NI FINNS NI ÄR MINA ANDETAG ;NI ÄR DE MÄNNISKOR SOM JAG SKRATTAT MIG GENOM TRÅKIGHETER MED;NI ÄR DOM SOM RÄDDAT MIG: 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag tror precis som du pga allt man gått igenom kan man uppskatta det goda som kommer till en i livet. Man lär sig att se vad som är gott. Det är bara att njuta och försöka få in i huvudet att det här är jag värd. Inte det lättaste alla gånger. Jag önskar Håkan en trevlig semester och er båda många trevliga kvällar med god mat och en kall öl.

2009-04-21 @ 07:03:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0