Idag

Vakna med en nynning bubblande ur mi totalt omusikaliska strupe tillhörande den förmodade minst musikaliska varelsen på denna sidan ekvator.MEN det är INGEN som hör mina hummande och brummande i arla morgonstund,så jag låter det ske.....alltså sjunger jag lite av ren och skär glädje över livet i stort och smått.MEN GAMLE FREDDAN ÄR BÄTTRE!(alla är bättre).
Vaknade av att Meja hoppade typ rätt över sängen på mig och klammrade sig fast vid min kropp,klockradion gick igång med ett VRÅL! Ungen blev skiträdd!!!(ha,ha,ha).Men efter ett lugnande famntag från mormor så somnade hon snabbt igen och sover fortfarande med Oskar som sällskap.Att två figurer som dom kan ta upp HELA dubbelsängens  yta är magic,men fullt möjligt
Hämtade den söta och uppspelta lilla flickan efter jobbet igår,jag kom lite innan dom själva km hem från förskolan och stt och läste på altanen,när Meja glad som en lärka kom och slängde sig i famnen på mig,OCH GNUGGADE NOSEN SIN MOT MIN TRÖJA.När hon reste sig och med glittrande ögon studerade sin "fantastiska mormor",så hade mormor en stooor gul kråka på armen efter Mejas näsa,Ohhhchho,gud vad läskigt,det värsta som finns är snor OCh då var jag likadan med mina egna små,JAG HATAR SNOR.Men det vara bara att blunda ,torka och se glad ut.
lillasyster Tira som inte skulle följa med mig hem ,gav mig en sån hjärtsnörpa av att hon SÅG så lessen och modig ut när hon bara tittade ner och verkligen försökte vara TOOOR,bet ihop om sina tårar,men läppen hängde mer och mer och mormoderns hjärta höll på att brista,lilla mormors lilla älsklingDU SKA SNART FÅ SOVA ÖVER DU OCKSÅ (när din mamma släpper iväg dig)och DÅ du ska vi hitta på mycket bus och grejs TIRA.
Meja som det sägs ska vara i en trotsålder av rang,har varit idel ädel solsken sen hon hämtades upp på Olsgränd.Igår var hon med mig på hundklubben för att jag och Oskar skulle träningstävla och det var massa folk och hundar där,så förmaningar om att INTE gå fram till främmande hundar matades in i Mejas söta lilla huvud under färden till klubben.Meja var fantastiskt duktig ,hon lekte för sig själv ,hon plockade blommor till mormor hon lekte med Zacke och fick gå lite med Bisse och hon tyckte att vi skulle hälsa på Birgitta nästa gång för att Birgitta var så snäll.Hon har helt rätt i det.
Hemma igen var det pyjamasdags(tomtedräkt?)och mössa?och mys i soffan med håkan och godispåse(hoppas inte morsan hennes läser detta)Diesneykanalen visade mussepigg och till den slumrade tösabiten in i mormors knä.
Vi har en lååång skööön vacker dag framför oss när hon såsmåningom vaknar och kanske åker vi till "grisbettan ".
NJUT AV DAGEN DEN ÄR DIN. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lyckliga du; som har barnbarn! Jag väntar, längtar efter mina...



Ha en skön valborg i denna underbara, skira grönskan; vårens tid!



Kattis

2009-04-29 @ 20:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0