JAG SAKNAR ER IBLAND ........

Påskafton 2009 sitter jag vid datorn VÄLDIGT tidigt,kollar lite av varje och känner mig tillfreds med livet i arla morgonstund.minnet är skralt och JAG tillhör de förvirrades skara,så runt mig på databordet står det fyra(4) olika sorters kaffekoppar som jag burit upp och GLÖMT bära ner igen(håkan brukar undra lite ibland OM vi inte har mera koppar än dom som står i skåpet??????)
JAG ÄLSKAR PÅSKEN!!!!!!!!För mig är INTE påsken nån religös upplevelse UTAN en hyllning till LJUSET/VÄRMENS återkomst.Dessutom blir det ju lite längre ledighet än en vanlig helg.
Myckna tråkigheter har jag varit med om i mitt liv,MEN ALDRIG UNDER EN PÅSKHELG!!!!Kan vara därför jag är så lätt om hjärtat just denna helg.Fan vad jag maler nu då!!

Utanför är det så ljuvligt väder så man blir helt glad.Igår var jag på hopptävling med oskar .Alltså inte hundhopp utan hästhop.Juda skulle tävlingsdebutera med Wirre och det ville jag inte missa.DET var riktigt mysigt och när jag stod där bland hästar,hästransporter,högtalare,hundaroch virriga människor SÅ kände jag ett litet sting av saknad IGEN !!!!efter häslivet och dom mjuka ,lena hästmularnas magiska kraft till tröst och lycka för små och stora lessna barn.
Jag SKA en gång till i mitt liv ha en liten ponny självklart en vacker underbar welshponny.För welsharna ÄR de mest bedårande små underverk som skapats av alla raser i världen.När jag stog där på Runesten och insöp atmosfären så kunde jag nästan se Madde och Julia på sina små ponnys rida fram i  paddocken,kunde nästan höra deras glädje när det gått bra ,och se deras tårar när det gått mindre bra.
Mina älskade ungar JAG är så GLAD att jag kunde ge er dessa stunder av lycka och dessa stunder av motgångar(det är så man växer som människa)när ni var små.
Nu blir det aldrig så igen OM inte Meja och/eller Tira får börja rida för sin mamma(den dotter till mig som INTE har fått ett uns häst/djur intresse)vilket jag skulle hoppa jämnfota av lycka  över och hjälpa dom med allt som det skulle innebära.Det skulle vara FANTASTISKT roligt OM det blev så!!!!
ALLA BARN BEHÖVER EN MJUK,LEN MULE ATT PUSSA PÅ OCH EN MAN ATT GRÅTA I.TÄNK VAD MÅNGA PONNYSAR SOM FÅTT SIN MAN NEDTÅRAD AV BARN SOM BEHÖVER TRÖST NÄR INGEN ANNAN FINNS ATT TALA MED.VI  HAR ALLA MYCKET ATT TACKA HÄSTARNA /PONNYSARNA FÖR .DOM HAR LÄRT MÅNGA BARN TA ANSVAR,HÅLLA SIG BORTA FRÅN BUS OCH ANNAT OCH SIST MEN INTE MINST DOM HAR GETT KÄRLEK  OCH LÄRT BARNEN ATT ÄLSKA  DET LEVANDE LIVET.

Kommentarer
Postat av: Julia

Så fint...=) Kommer du ihåg när jag vann min allra förstaste tävling med Jappis? Det var på Runesten, på den stora gräsbanan... Det gick nog snabbare då än vad det gjorde med Wirre igår=)



Tack för att du kom igår och för att du har kämpat för att vi skulle få behålla våra hästar även när det ibland var omöjligt... Du är min bästaste mamma=)

2009-04-11 @ 22:46:04
URL: http://jultis.blogg.se/
Postat av: mamma

ja juda!jag kommer ihåg.Kommer DU ihåg förstaste tiden på skulta?Man kan kalla den tiden en prövning med gott slut.

2009-04-12 @ 01:44:08
Postat av: maddah

Åh så fint, kan minnas många gånger jag funnit trösten i min mjuka ponnys man/päls.

Älskar dig för allt du gjort för oss

Kram

2009-04-13 @ 00:03:31
Postat av: ullrika

jag hoppas hoppas verkligen EmmaLi ska bli en ponnytjej. inte för nåt annat än glädjen att bli vän med en mjuk mule. plus att det förhoppningsvis håller borta från bus också, jo det kan jag inte sticka under stol med... men, mest: glädjen i stallet är svår att slå.



som vanligt skriver du så personligt och äkta. ärligt allan Pamsan!

2009-04-14 @ 23:45:03
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0