Egentid.

När natt övergick i morgonljus vaknade min kropp sakta upp för att erövra ännu en dag i mitt liv.kvällen igår illbringades med familjenGemrud/Dahlin.Vi grillade rubbad karr`e sesamthahinidippade grillade pitabröd,sommarsås,starka korvar,vitlöksklyftor,och rostade rotfrukter.Gott sa räven och slickade sig om munnen.
Småflickorna Gemrud var som brukligt livade,glada,spralliga,och underbara.Meja är Oskars bästa kompis,medan Tira har en försiktigare inställning till jycken.Vi följde helt ritualerna och åt -lekte-mata stefan gemrud(kaninen)och bar omkring den sprattelninen en stund,mata nuckorna och kolla hur många ägg hönorna värpt.Meja tycker att mormor har en riktig bondgård,jo...jag har i allafall mer bondgård än mamma Sofie någonsin kommer att ha.Vi bestämde att Meja ska följa med mormor hem nästa tisdag för Bed&Breakfast på Furulund.
Min arbetsdag var en något virrig tillställning.......ska ju bya områden,så jag var omkring på fem olika ställen tillsammans med Gittan(chifen),Stefan ,Jannicke och Emilia.Helt jävla snurrigt kändes det ....Men det klarnar väl,eller?
Så fick vi lappar om att ha arbetsmöte...Inget konstigt med det...förutom att det var lagt till efter arbetstid på Valborgsmässoafton??????????Jag vill hem då...FORT!VILL INTE gå på nåt sabla möte då!!!
Nu ska pamsan och Orre-borre snart sticka in till klubben och träna med flickorna ,Sen om solen befinner sig ovan mig så tänktes det sola lite,man blir kanske lite piggare om man inte är likblek.
Vill och önskar av hela mitt mammahjärta att Julia och Maddes möte med sin  Ryggradslöse Far idag skall sluta på bästa sätt för alla.
De människor som absolut betyder mest för mig i hela universum ÄR mina älskade barn,mina lika älskade barnbarn och min allra bäste vän och högt älskade Håkan,sen finns det ett otal människor som jag älskar utöver dessa MEN det är dom som är MITT hjärta närmst.
Och då gör det ont när deras far har vänt dom ryggen så länge , men barna har ju ett bra mycket större förnuft och mogenhet ,så nu blir det äntligen ett möte som jag hoppas leder till en bra mycket bättre relation än den som varit sen fadern blev utbjuden på sin födelsedag  av just dessa två döttrar ,men som det blev ett sånt rabalder för att sambon inte blev bjuden och pappan får INTE träffa sina döttrar UTAN henne.ALLA BARN OAVSETT HUR GAMLA DOM ÄR HAR RÄTT ATT HA EGEN TID MED SINA FÖRÄLDRAR,NÅNGÅNG IALLAFALL!
LYCKA TILL MINA BARN/mamma
Tillsist en kille som legat risigt till OM inte jag haft min HÅKAN.Hi hahahahahahahahah.....................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0