Trädgårdshjälpen

Första stora trädgårdsdagen gick av staplen idag på Furulundska godset.Min kropp säger -Varför sova när man kan gå upp?Och då är det bara till att skuttas upp i ottan sin lediga dag till trots.
Efter ett otal koppar kaffe och frukost med husets herrar så listade jag en komihågnotes till virrhuvet  P och gav mig ner till Tvååker City ,betalade tävlingar på banken ,inhandlade jord,gödning(ekologisk förstås),hundfoder,fröer,sättlökar,tre lådor blommor,fantastiska vackra Mårbackapelargoner(bara namnet är ju vackert)en Piontulpan?,plus lite olika lökar och rötter.DETTA var väl inte helt gratis ,men stiligt kommer det att bli hela sommarn lång.
Sen var det jobba som gällde i den ALLTFÖR stora trädgården.
VARJE gång jag kör en endaste meter MED skottkärra får Oskar rabbiaten.....Han blir skogstokig på bråkdelen av en sekund och det där kommer jag INTE tillrätta med hur jag än gör.Han flåhoppar som om han blivit tokig,hugger i kärran ,buffar på den med fladdrande läppar,försöker jag PRATA honom tillrätta så ÄR HAN DÖV........Blir jag ARG ,så skuttar han baklänges en liten stund,för att med förnyade krafter anfalla igen.ALLT detta under kraftiga ,ljudliga skall och gruffande.....DÅ KAN JAG SÄGA ÄRLIGT ATT JAG TYCKER VÄLDIGT LITE OM DEN GRABBEN.
Annars så går vårat teamwork ganska hyfsat med undantag av lite stulna krukor pinnar och en och annan planta som blir dödad .
Resultatet av första riktiga trägårdsdagen kändes ganska bra när jag några timmar senare satte mig med kaffe och njöt av dagens vedermödor tillsammans med en något lugnare grabb, som fått sin dos träning och kvällsrundan tillsammans med husse och mig.
Frågan jag ställer mig är:NISSE:-hur mår pappas jordfräs?
VARFÖRET: -Hur kunde det brinna så bra bland rhodedendronen? Nu får jag ju såga ner alla bruna brända buskar.......

Kommentarer
Postat av: Julia

MamsiBamsi, jag jobbar till 20:30 imorgon så tyvärr kommer jag inte och äter med er...



Eventuellt skulle jag kunna passa OrreBorre nästa lördag om ni vill åka till Monkan?



Kramsar!!!

2009-04-16 @ 23:35:40
URL: http://jultis.blogg.se/
Postat av: nisse

den är död, å man kan låsa fast undar i koppel så slipper du att han försöker attakera kärran ;)

2009-04-17 @ 17:02:15
Postat av: ullisar

nu skrattar väl dina yngre gädd-döttrar så dom trillar av stolen men ja! pelargoner is da shit i ett soligt (torp)fönster! pensionärsvaning på det va? :)



ps. piontulpan låter våldsamt spännande. är den perenn?

2009-04-19 @ 02:15:36
URL: http://ullrika.se
Postat av: pamela

JULIA:Saknade min lilla vapendragare i fredagskvällens grilldoft.

NISSE:Skulle du vilja sitta fastlåst när det händer viktiga saker runt om dig?

GÄDDULLA:Pelargon i sig kan det utfärdas "pensionärsvarning" på,MEN Mårbackapelargon hör fethemma i ett torparfönster oavsett om man är grålugg eller yngre.

2009-04-19 @ 07:12:32
Postat av: ullisar

och ungefär var hamnar jag på luggskalan?

;)

2009-04-21 @ 00:27:32
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0