konstigt!

Jag har en befogad undran.VARFÖR är ett ord som ofta dyker upp i skallen NÄR jag är på tex.Varbergs Brukshundklubb.
Vi är ju alla som vistas där intresseade av samma sak ...våra hundar ,eller?
VARFÖR är mentaliteten hos många där sådan att den får mig att fundera på ORSAKEN.....DET är mycket sällan nån ens orkar hälsa när man kommer OM det inte är den äldre generationen (de flesta iallfall)som man träffat en hel del genom åren.Den finns en klan som tror att dom är dom ENDA som har de rätta träningsmetoderna och som ser ner på alla andra,dom går med näsan i vädret och ser rätt igenom oss som inte tycker som dom.JAMEN vad F-n VEM TROR DOM DOM ÄR?Är det konstigt att klubben dör av sig själv när det inte finns mista intresse för att involvera nytt eller gammalt folk i den.JAG tycker ju att det skulle kunna vara så att man hjälpte varandra och pratade med varandra istället för OM varandra,som det görs nu.
En klubb av vilket slag som helst bör i mitt tycke VÄRNA om alla med samma intresse för tillsammns blir vi starka .Som ex kan nämnas att jag vid ett tillfälle befann mig i Smålandstenar för att tävla.DEN enda från Varberg förutom jag var en goldenmatte(nämner inga namn).man kan då tycka att vi kunde kanske pratat med varandra ,men hur skulle det kunnat bli möjligt NÄR denna högnästa person inte ens SÅG åt mitt håll UNDER HELA DAGEN:(DENNA PERSON HAMNADE SEDAN PÅ SAMMA KURS SOM JAG OCH INTE ENS DÅ LÅTSADES HON VETA VEM JAG VAR.
Igår hade jag en liten intern undersökning PÅ VARBERGS BK, ALLDELES för mig själv och så här utföll den:Av dom ca: 40-45 personer som var där för att precis som jag tävlingsträna eller egenträna,å om man UNDANTAR mina träningskompisar så var det noga räknat 7(sju) personer som hälsade på MIG och 3/tre) personer som gav mig nådiga nicken.STRÅLANDE FÖR EN KLUBB MED SJÄLVBEVARELSEDRIFTEN SATT UR SPEL!
Dessutom finns det folk jag har tränat med som har stora svårigheter att ens kunna nådigt nicka när jag möter personen på mitt jobb och vad jag vet så har jag ALDRIG besvärat ,varit dum eller gjort något annat för att hon ska ha rätt att behandla mig så,men det är säkert så att hon har stora problem själv och vad det är strutar jag i ,faktiskt.
Ja,jag VET att vad man än håller på med ,vilket intresse man än idkar SÅ FINNS detta problem men min fundering är .TÄNK VAD KUL OCH VAD MYCKE VI SKULLE KUNNA LÄRA VARANDRA OM INTE DENNA SVENSKA AVUNDSJUKA OCH ATTITYD FANNS.TÄNK OM VI ALLA KUNDE GE OCH TA ,TILL GAGN FÖR OSS ALLA.
Lyssna klubbar:Ta inalla nya du ser i gemenskapen på plan,dela med er av vad ni kan ,gå fram och PRATA med dom som ser lite vilsna ut,jag lovar er att ni kommer bli rikt belönade för sådana handlingar och den glädjen kommer till sist att falla tillbaka på er.VI BEHÖVER ALLA VARANDRA,MEN VI BEHÖVER INGA TASKIGA attityder NÄR VI UMGÅS MED DOM BÄSTA VÄNNERNA (HUNDARNA).

Kommentarer
Postat av: Julia

Karmakontot måste fyllas på emellanåt, tror inte alla vet om det och då blir man till slute en sån bitter liten sak, eftersom om man inte har någon karma, så får man heller inget tillbaka...



Och jag tror att detta problemet är minst lika vanligt i hästvärlden, om inte vanligare... Framförallt inom ponnysporten...=)



Kram på min älskade mamma!

2009-04-01 @ 14:23:23
URL: http://jultis.blogg.se/
Postat av: Kattis

Känner igen så mycket av det du skriver...



På många orter, i städer finns det "utbrytargrupper" fr SBK; bl a pga av det ( snobberi?) du beskriver och som bildat "Hundsällskap"; dit alla är välkomna! Renraser som blandraser.



Bl a i min stad...



Vårkram

2009-04-01 @ 14:40:01
Postat av: Åsa

Skulle önska att det var ett aprilskämt.......

2009-04-01 @ 18:52:41
Postat av: Anonym

FY F........N VA BRA DU ÄÄÄÄÄÄR!!!

Huvudet på spiken!!!!!!



Å, va jag önskar att fler tänkte som du!!! HUR kan det komma sig att människor som äger hundar och skall eller BÖR vara empati fulla kan bete sig så på en klubb med sina egna medlemmar ????

Du är BÄST!! Håll huvudet högt !!!

2009-04-01 @ 19:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0