om inte om

Mormors lilla stor gumma har åkt hem och mormors seperationsångest har tagit över.
ett fantastiskt roligt dygn med Meja har tagit slut.Vi har gjort massa kul,skulle varit hos grisbettan,men grisbettan hade stängt idag och inte gick det att övertala henne till att vi två kunde få klara oss själva bland djur och prylar.vi åkte till munkagårdskolan istället och strosade runt i den himmelskt vackra Magnoliaparken.....Sikkna blommor stora som händer och på kala grenar med en sällsynt skön doft(alla nosar har inte samma känsla för dofter,meja sa att dom luktade skit).MEN VAD FINA DOM VAR.........Vi följde ån ner mot kostallarna och utmed den vägen fanns massa djur att stifta bekantskap med,många glada kaniner med magar fulla av maskrosor lämnade vi bakom oss med siktet inställt på hönsen,shit pomfritt vilka bjässehönor det fanns och blåkammade och perukhuvade och blandat med dessa varelser fanns det blåskimmrande purpurstarar,vita små urgulliga änder,färgglada papegojor,nymfparakiter,undulater och dvärgänder.Därefter gick vi mot lamm och gethagen,stolta raggiga geten nosade på oss och frågade om vi möjigen hade nåt gott med oss...han fick som alla dom andra grönt skönt gräs och såg ganska glad ut för det,ytterligare en bit ner stod fyra långhalsade lamor och glodde storögt på oss,men inte ville dom komma närmare och kanske var det tur för flickorna i fårhuset sa att den ene hanen var en flitig spottapåmänniskaexpert.ch inte hade vi åkt dit för att bli bespottade!
På tillbakavägen upptäckte vi en damm med gyllene snabba fiskar i,en del svarta fanns det med och dom tyckte Meja var finaste fiskarna.
Jag rekomenderar starkt er att åka dit ....fantastiskt fin park att gratisvandra i dito gratisklappa alla djur och få en glimt av ett skönt och mysigt lantbruk i skymmundan av all stress därutanför,ch MYSIGT att ta fikakorgen med och bara njuta av allt som där finns i form av vanliga -ovanliga växter,träd och djur.Absolut värt ett besök.
Meja hämtades vid sextiden och det åts grillade köttfärs-spett med mangosås ,grillad majskolv och champignonspett och lite ugnsbakad potatis nån lite öl slank det ner också.Meja har vart ett så undrbart trevligt sällskap och vi har gjort ett eget grönsaksland/blomland till henne som hon ska komma och kolla lite då och då.MEN när mamma ,pappa och Tira kom ville inte Meja med hem.Tyckte lite synd om mamma Sofie när Meja som välkomstord sa på ungars rättframma vis att -Jag har ju inte saknat er,och jag vill INTE hem.Hon hade tusen och tusen saker hon skulle göra innan hon skulle åka.....plocka ut kaninen Stefan alldeles själv ur buren,fånga fiskar i dammen mata och stänga för hönsen,plocka med sig ägg hem och klappa fåren...Oj vad mamma fick jaga henne innan hon fick in henne i bilen.Trött och lessen lämnade hon mormor kvar på gården ,en mormor som var fylld av seperationsångest och som gärna hade behållt henne här LÄNGE om inte om funnits.

Kommentarer
Postat av: ullisar

order bara forsar och det blir så bra så bra och jag förstår precis för sådär är det när man är kär i en unge och har roligt och jag kunde riktigt se lamorna framför mig. sen fick jag liten klump i magen när du beskrev hämtning (fyy.. tänk om det varit jag) men jag försöker fokusera bland tvååkers magnolior som jag inte ens visste fanns. måste åka till munkagård. hur hittar jag dit? är det skyltat?



massa krams och jag hoppas mellandahlinskan framförde mitt innerliga tack och ödmjukhet inför ditt såå gulliga försvarstal i mina nosar!

2009-05-01 @ 16:13:52
URL: http://ullrika.se
Postat av: PAMELA

ULLISAR. Ja,det är skyltat eller så kör du genom tvååker tar höger i rondellen,rakt fram en bit sen höger mot glommen? kanske eller iallafall nästan mitt i en kurva så höger sen är det första stora gården på vänster sida efter villorna.Det är skyltat och det finns parkering därinne.Gå bakom huset längs med ån så kommer ni rätt,njut av den vackra parken och sen av alla gosedjuren som kommer lite längre fram.Krams och önskar er en skön,skön dag i den bästa av världar.

2009-05-01 @ 20:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0