hur kan man?

Det är få saker som upprör mig mer än när människor avlivar djur speciellt hundar FÖR att dom tröttnat,ska skaffa ny valp,ska resa,ska ha barn,har blivit "allergiska".
Känner till människor som avlivar sin lite äldre hund som är fullt frisk ,MEN inte  är så rolig att tävla med längre(den gamla hunden kanske helt enkelt vill få vara pensionär,och bara få vara hund sina sista år i livet)för att skaffa sig en ny valp att träna .
OM NÅN SÅN LÄSER DETTA,SÅ SKA JAG BARA MEDDELA ATT NI MIST ALL REPEKT SOM HUNDMÄNNISKA ELLER MÄNNISKA ÖVERHUVUDTAGET.I mina ögon blir såna OSYNLIGA.
För tusan VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ DESSA SK:HUNDMÄNNISKOR?
Såg nyss programmet "HITTA HEM" där dom avlivade en hund som visat sig vara opålitlig.JAG gråter stora tårar för dessa stackars hundar som aldrig fick en ärlig chans till ett riktigt liv.
OCH därmed dömmer jag alla som sysslar med oseriös avel med föräldradjur som det inte finns någon mental status på.
Blockt.se är en mycket otäck läsning för MIG,den ger mig kalla kårar av obehag.Det finns en uppsjö av rikspuckon som ALDRIG skulle få ha ansvar för ett levande djur .I rättvisans namn finns det en hel del seriösa uppfödare där också,MEN alldeles FÖR många som inte hör hemma i ett seriöst forum.FINNS DET INGET SOM KAN STOPPA DEN DÄR ANNONSDIAREEN för oseriös avel.Ikväll ber jag en liten bön för alla stackars hundar som hamnar i FEL,RIKTIGT FEL händer.DET ÄR LEVANDE DJUR SOM OCKSÅ HAR ETT BEHOV AV KÄRLEK,OMSORG,KÄRLEK OCH ÄNNU MERA KÄRLEK,DOM BEHÖVER OSS OCH JAG BEHÖVER DEFFINITIVT DOM.MEN DOM BEHÖVER INGA SAMVETSLÖSA HUSSAR OCH MATTAR.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0