Drop dead!

Mår mycket BÄTTRE just nu och har så gjort nästan hela dagen.Mittimellan mina tvättstugor idag ringde en liten desperat dotter.-Mamma,ja får inte upp fönstret på bilhelvetet!!!
Mamman,-VA!
Desperata dottern,-jag vevade ner rutan för att få bort imma,och sen ha jag inte sett den!
Lilla lillpälsen var helt klart desperat,skulle ju till skolan och till stallet och till styrketräningen med mellanpälsen.
Japp,bilen kunde ju INTE stå kvar på Granvägen med nerullad ruta(det kan väl alla gissa vad som skulle kunna hända då)och hon kunde ju inte sitta i bilen hela dagen ,så morsan stack ivag och hämtade henne hos storpälsen dit hon körde bilen i väntan på att få tag i billgast möjliga bilmek.
Nu får hon vänta på bilen tills vi varit hos Anders D ,han ska titta på den imorgon ,mamman hoppas verklgen att det inte blir dyrt för tösabiten som har en dyr månad ändå.KRAMS gumman mamma älskar dig .OM det hjälper.
Kommer hem och i brevlådan låg en otäck överaskelse ,deklarationen.................DRA MIG BAKLÄNGES.....8800 i kvarskatt??????????????Hur i hela friden kunde det bli så??????Jag tittade lite nogare inuti och kollade mina uppgifter    Överraskelse 2: Har jag haft en hobby som ska beskattas????Här snackade vi levande frågetecken ska jag säga! Nu var det nära drop dead ugly vid brevlådans kant.
Med blixtens hastighet ringdes det till skattemyndigheten för att undras.......Bara 150 samtal före mig!!! Men jag satt där och väntad och väntade till en trevlig man gjorde sig hörd i andra ändan efter cirka 1/2 timman..Vi fick rett ut det ,så istället så ska jag få lite tillbaka.PHU!
Jag var enormt lättad och önskade hela skatteverket en GLAD PÅSK.Desamma sa den tålmodiga lilla gubbängeln.

Kommentarer
Postat av: Lillpäls

Tack min gulligaste mamma för att du hjälpte mig idag=)

2009-04-02 @ 22:05:46
URL: http://jultis.blogg.se/
Postat av: ullisar

mestaste grattiset till tiopoängaren Oskar!!

2009-04-05 @ 00:09:49
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0