Utkast: Sommaren är ...

höstkänningarSommaren är borta och hösten är en daglig gäst, ibland,vissa dagar glömmer man av att sommaren inte finns kvar här längre,jag och min JÄTTE-stora trädgård skulle behöva två sommrar i taget för att hinna med.
Ta absolut inte detta för gnäll ,jag älskar det men plånboken räcker inte till alla växter och sten jag vill ha ,m en tjusningen ligger väl i det att man bygger en liten bit i taget ja, det är nödvändigt så att man hinner se hur man vill ha det i slutändan annars skulle kanske denna virrhöna och tålamodsfattiga röra till det ofantligt och få ändra tusen gånger .
Just nu är jag gymt förälskad i alla sorters rosor ,mest engelska gammaldags och underbart doftande, jag kan sätta nosen i en utslagen ros ,blunda och bara njuta samtidigt som jag blixtsnabbt förflyttas tillbaka i tiden ,till mormors trädgård, den ligger mycket till grund för mina drömmars trädgård även om jag har pimpat min egen lite .
Igårkväll var jag ju hos Ingrid och avnjöt en underbar surströmmingsmiddag,vi får äta alldeles i lugn och ro för våra älskade gubbar har ingen matkultur, dom bara gnäller om lukten(varför.det luktar ju gott?) Iallafall fick vi (jag) en blå vindruvsstock ,jag blir så glad för allt som har med trädgård att göra , det kanske framgår. Det var en försenad inflyttningspresent, trädgården hade inte lyckats få fram den till inflyttningsfesten, men jag blev ju glad ,då får jag ut och gräva i dag också,och om vädergubbarna får rätt så blir det nästan sommar idag .
Nu har jag tappat hoppet om att Elsa-katten kommer hem igen, tror faktiskt att räven mumsat upp henne , men har väl fram till nu ändå hyst ett litet hopp om att hon ska sitta på altanen och mjaua om att få komma in. Nu har hon inte varit synlig på sex veckor, det finns ju ett litet hopp om att hon flyttat till någon annan eftersom Oskar jagat henne så fort han bara fått syn på henne, och kanske är det så att hon inte trivdes därför och för att vi lämnade bort hennes kattungar i den vevan hon blev borta.
Lilla elsa-katten hoppas du har ett nytt hem därute om inte så kom hem igen , jag sitter ju ute och ropar på dig på kvällarna ,saknar dig i bokhyllan ,hörnskåpet och på skänken.Saknar dig ELSA-katten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0