Nybyggnad och ombyggnad

Idag har fliten varit en trogen gäst i furulundska trädgården, Håkan och Oskar har börjat bygga vinterförvaringshydda till gutinnorna och av bara farten så blir det äntligen ett hönshus till de kommande kacklarna (när det gäller inredningen av fågelboet så ska jag ta över då.)
Ja ni ser ju själva vad flitig han är och farfar var och kollade in så det gick riktigt till. Nu hade ju Bien lovat mig att bygga hönshus men det blir bra detta med.
Jag har släpat sten och byggt en stenlåda till mina kryddor , som säkert inte klarar vintern där men då sätter jag nya till våren.Körde förbi höråsens plantskola och naturligtvis stack bilen in där IGEN (måste köra en annan väg, det blir för dyrt )
handlade mig tre rosor igen en Alchemist, en vit vresros och en madam oger , som jag med STOOOOR hjälp från bocken i örtagården Oskarplanterade som en häck vid altanen.
Och nu lämnar snart pamela furulundska huset för resa till Graimtoon och pt Ingrid som halv sju öppnar den magiska och gott doftande surströmmingsburken .
Var så snälla och var rädda om varandra och inte minst er själva.

Kommentarer
Postat av: Julia

Så fint ni gör=)

2008-09-23 @ 12:32:50
URL: http://jultis.blogg.se/
Postat av: morsan

ja,man ska aldrig bromsai en uppförsbacke

2008-09-23 @ 15:54:17
URL: http://mullenuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0