lita aldrig på en fordverkstad!!!

Japp i går hämtade jag min Forrrrd på ford i varberg ,den hade nattat över där för att bli botad i bakluckelåset (som låste in Oskar onödigt länge, gick i baklås när den tyckte det var skoj) och samtidigt lät jag dom göra en sk. besiktningskontroll vilket jag då trodde skulle befria mig från obehagliga överraskningar hos svensk bilbesiktning.
Som sagt jag TRODDE det , det var inte alls så ,jag satt där på bänken och studerade lungt hur besiktningsmannen kollade min fina ,fina Forrrd OCH döm om min förvåning när han sa att det blir ombesiktning för att ett bromsrör var lite krassligt ,VA , sa jag mycket upprörd, jag har ju försäkrat mig mot obehag genom att göra den dära förbesiktningen (den var inte gratis),Det där får du prata med Ford om ! FAN,FAn ,Dessutom passade en ABS-indikator på att lysa exakt under den tiden jag befann mig på nämnda ställe,är inte det typiskt mamsebamse?
Direkttransport till Ford,morsan stegade in och la upp besiktningspappret framför nosen på Pelle som han heter han som har hann um et,jätteförvånad min i fejan ,VA, JA;JA en del av dom där besiktningsmännen är lite onödigt oga-
Ny tid har bokats och Fordverkstaden är såååå oooooerhört gangtila att dom står för ombesiktningskostnaden.
Fantastiskt!!!
Nästa gång min lilla gulliga och supersköna bil att köra ska på besiktning så får farbror SUTTTAbengt ta hand om den,detta är mitt första och sista besök hos den bilfirman(deras expeditionspersonal har inte varit på charmkurs nyligen).
take good care of your self out there


Kommentarer
Postat av: ullrika

mänskliga faktorn kan ju missa även ett bromsrör. viktigast iaf att dom tog sitt försäkringsansvar till fullo!



sen är dom dokumenterat kinkiga på Bilprovningen i Varberg. vi fick en tvåa på för o-orange blinkislampa... trodde han skämtade men nä. det var kommenterat på förra besiktningen å eftersom det inte var tillrättat blidde det arg tvåa. att bilen vid förra besiktning inte var vår och att vi därför inte kunde veta spelade ingen roll. obeveklig. och tjurig. menmen. rätt ska va rätt. tyvärr tycker jag det. ibland är det surt att va så principfast ;)

2008-09-21 @ 16:47:13
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0