fyndande mamman!

Shit pomfrit! som Ullasar skulle säga!
Nu har mams varit ute och fyndat,varit på tredagarsläger också och fått bygg och fräshjälp här hemma undertiden .ÄR det inte fantastiskt vad mycket det kan hända under en helg i glesbyggden?
Först till fyndavdelnigen. Följde med Ingrid till en kompis som ska skiljas och därmed ville bli av med multum brahagrejer och pamsan vore inte pamsan om hon sagt nej till det.
Tog ut femhundra ur bankomaten och följde efter Ingrid Och Magnus ner till Getinge , vad mycke saker hon ville bli av med (undrar om exet var med på detta?) Hade som sagt bara en femhundring med och hade tänkt mig lite trädgårdsprylar,ja det blev det också men sååå mycket annat också, nu räknar jag upp fynden.
En kompressor,högtryckstvätt , nästan ny utekaninburTill Stefan Gemrud,pump ,slangar hela kittet till Håkans nya damm,Kraftigt stor cirkelsåg, två tigersågar en bordssåg,säckakärra(den förra körde Håkan ihjäl) tre nya spadar en kratta ett kitt med gardenaredskap ,elelement,fläkt,domkraft,en låda hundprylar typ träningsgrejer,INKL Renöron till jul-oskar, vad fin han blev i dom ,så länge dom nu satt på,spiklådor,stora och små spik,massa vit oljebaserad utefärg++++++++ en hel massa andra sakerJA JAG har gjort ett stort fynd!!!!Vi fick nästan inte plats med det på Magnus lastbil, men det gick till sist,tänkte att jag får väl ringa Håkan och förvarna om lasset som jag kommer hem med (Han tycker att jag är för glad i prylar som jag släpar hem) men han var faktiskt mycket nöjd med morsans kap .Kände mig lite kriminell som bara fick betala femhundra för allt det,så när Ingrid och jag ska ha våra läger till sommaren ,så bjöd jag henne(Mona) att få gratis förtäring under lägerdagarna om hon kommer så blir det inte "den enes död den andres bröd " riktigt så mycket.
Ja så har jag och oskar varit på läger med Swedbox Och en hel massa supertrevliga boxermänniskor och fantastiskt duktiga hundar eller boxers om vi säger så. Mer om det kan ni läsa på http://123minsida.se/rolex.
Ett enda ord kan sammanfatta den upplevelsen UNDERBART!!!
Och under tiden har min fine Håkan byggt Folkareds finaste och dyraste höns och fårhus. Tack !!!!!!! säger jag och nuckorna medan hönshjärnorna inget säger än (dom har inte anlänt)
Och dessutom efter mycket tjat så hade Håkan fått ur tummen och frågat Stefan om han kunde fräsa upp ett land åt mig (här ska odlas,YES) och just detta hade skett när jag hade som roligast ute i skogen, Tack Stefan ! Du är an klippa!

Kommentarer
Postat av: mams

glömde ju en gräsklippare ,nästan ny

2008-09-29 @ 13:20:27
Postat av: Julia

Kors ifrån helvete vad du har fyndat=)

Snart får jag tillbaka mig gamle NKT, då kan jag komma och hälsas på igen=)



Kramar!!

2008-09-29 @ 14:21:16
URL: http://jultis.blogg.se/
Postat av: mams

Längtar massor efter min jultis-knultis

2008-09-29 @ 14:24:49
Postat av: maddah

Oj oj som hon fyndat, grattis mossan.

Vi har bil=)

2008-09-30 @ 22:12:55
Postat av: mors

maddeoch nitte!!! ni är så jättevälkomna när ni än vill och morsan fixar käket . Kan ju inte hjälpa att ni alltid tycks kollidera med min och oskars träning/Kramar till min lilla stora maddah

2008-09-30 @ 22:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0