datavirus

Nu var det en hel masse dagar sen jag skrev på denna sida, orsaken är  VIRUS som invaderat min datavärld.
Inte skoj alls , har fått support av mellandotter,lilla dottern och Nissen ,Julia (den lilla) var här förra helgen och låg över ,hon ängnade en hel del tid vid mossans dumdator, men det blev inte bättre.
Ska försöka få med en bloggsida om det går mellan attackerna från rymden.
Det har inte hänt så mycket ändå men lite vardagsbestyr har det ju varit, det där med torgandet blev ingen suc´ce.men jag tänker fortsätta ett tag till för att ha något att göra och jag älskar att sälja vaor just i den miljön som torghandel är, vem vet det kanske lossnar snart.
Idag har jag jobbat extra på Vätanvinds förskola som mat och städtant .
Ganska kaosbetonat ,har inte varit där förut, men jobbade när barna var små i bamba i Okomeskolan, men detär en hel masse år sen, nåja det gick nog ganska bra tror jag ,ungarna fick mat och salladstallrikar i rättan tid och resten tror jag att det blev godkännt det med,intressant var det i vart fall,många små söta ungar, men ovanligt tyst för att vara förskolebarn.
Vi ska julåta vår inflyttningsfest gå av staplen i helgen, så jag har bakat och bakat och bakat och tänkt och planerat nåt hiskeligt för att det ska pampyla när alla fyrtio inbjudna skall få en trevlig kväll med god mat och dricka till, jag tror att jag inte glömt något viktigt.
Vi ska ha lite lek också och det la jag ut på remiss till Julia och Sara sara backade ut men klippan Julia har fixat sitt uppdrag och Bien och Frida har fått ta över Saras uppdrag.
Lilla gubben OSKAR ska sova på sitt dagis för att jag tror det blir för stökigt för honom och för mig att ha full koll på honom med så mycket folk, men det tror jag att han fixar galantus.
Nu ska jag strax åka till Tvååker för att hämta låneborden och stolarna samt köpa tvåtumfyror att bygga över garagealtanen med(jo vi ska ha festen i garaget)

Appråpå inget alls när jag sitter här så har jag en förstorningsglasspegel framför mig och upptäcker megapormaskar var kom dom ifrån , är det en bisjukdom från datavirusarna som smittat migJAG TYCKER INTE OM MASKINER SOM HITTAR PÅ SAKER SJÄLVA OCH INTE ; DEFENITIVT INTE OM MASKINER SOM FÖRSÖKER PRATA MED MIG ELLER TILLRÄTTAVISA MIG,finns det något vidrigare och mer dumt än när man får prata med en plasröst och man försöker säga något på uppmaning från plasttruten ,man anstränger sig att uttala t.e.x ett namn och plasttruten säger med en mekanisk röst -JAG FÖRSTÅR INTE VAD DU SÄGER.......................

Kommentarer
Postat av: Julia

Nåja, uppdraget är inte helt utfört än... Ha inte för höga förhoppningar=)

2008-09-11 @ 15:44:27
URL: http://jultis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0