rånad

Älskade goa forrrden är äntligen på återbesök på ford för att bli opererad i bromsrör och nåt annat(den var ju inlämmnad för en månad sen men blev bryskt uthämtad igen av äldsta dotter som lyckats paja två bilar samma dag). Ja, jag glömde av att lämna in den igen,kan betecknas som slarv av vissa duktiga människor.
Men ivilket fall kom jag på det i går att ----jag har nog glömt något! Det är körförbud frånochmed i fredags!
Och då gick det snabbt,ringa pelle på ford och in med godingen på kvällen,pelle skulle höra av sig idag för att få godkännt att dom lagar till givet pris,men ingen pelle hördes av ,så pamsemams ringde och ställde frågan.---Hur går det med bilen,pelle?----Jo,du det har varit knivigt att hitta felet med våra instrument,men vi tror det är pumpen till bromsarna som gör att indikatorlampan lyser,--jaha och det innebär? -Jo den pumpen är ju "ganska" dyr,typ 17000kr ,aaaaaa och begagnad ska nog gå att få tag på och priset för den är 5000+moms och arbete,--och så var det ju bromsröret också!  -det kommer att kosta 1800+moms.
Känndes inte som om turen var på min sida idag och dessutom får dom inte nya delen innan i morgon eftermiddag och vill behålla forrrden till fredag,men jag har ju lovat Kia att hämta henne och hennes tre hundar i varberg i morgon kväll för vidare transport till bruks i falkenberg(vi ska träna där imorgon ,det är ju tävlingar på lördag)
Lovat är lovat ,så vi får knö in alla hundar och oss i håkans volvo.
Skulle vara bättre med en trampbil,ivarjefall billigare än 7000kr att laga den!

Kommentarer
Postat av: Julia

Kors!! Så dyrt hade det inte varit med en Volvo=)

2008-10-23 @ 00:08:39
URL: http://jultis.blogg.se/
Postat av: maddah

herre gud. varför använder du fordverkstaden? kan aranterat hitta billigare verkstad exempelvis otterdals i rolfstorp.

2008-10-23 @ 10:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0