Tävling-kalajs-vatten i källaren!

Vi tävlade i går ,jag och oskar,lydnad kl 1 i falkenberg,Jag är jättenöjd med resultatet,vi var ju bara 10.5 poäng ifrån ett förstapris och  jag tyckte att grabben var lysande och följsam som aldrig tidigare i tävlingssammanhang.Det gick blandat bra och dåligt för våra vänner men en underbart vacker höstdag var det ,sol ingen blåst och ganska varmt.Jag njöt av atmosfären och glädjen av att ha oskar som hund,skulle aldrig byta ut han mot någon annan hund,han kommer att bli kanon med lite mera diciplin och mognad samt träning(för det gillar han skarpt,tjatar hela dagarna om att få träna.HELT ENKELT EN RIKTIGT SKÖN DAG!
På kvällen var vi på 30-40-årskalas i gemrud/dahlinska huset där vi bjöds på unerbart god mat iform av syd-statsgryta med ris och sallad och bröd,efterätt bestod av glass,aftereightkaka,exotiska frukter och varmchokladsås,fantastiskt gott sofie och ragge,TACK!
Vi var hemma vid tio-tiden och somnade på soffan allihopa men vaknade i sängen ,sent trodde jag men det var ju vintertidspremiär idag så ganska normal tid då . Det har verkligen öst ner i natt och som resultat av det så var källaren full av vatten så nu håller håkan på med länspumpning och försök att starta pannan som stannat av fukten,hoppas han löser det för annars blir det kallt.
Imorgon är imn allra största önskan: Att få min bil åter från ford, känner mig som en instängd,insnöad,isolerad,bortglömd utvandrare utan gamla kära forrrden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0