Stalker!

Snälla Olga sluta genast att väcka mig så tidigt som 03.30-04.30 ett par tre mornar i veckan,jag vill faktiskt sova en liten stund tillkan inte somna om efter ringsignaler som aldrig tar slut och det finns ingen i andra änden som talar om vad desa tidiga väckningar har för syfte. Har ju nummerpresntatör och vet vem det är,så snälla sluta,lägg ner,så slipper jag anmäla det.


Och när jag ändå är uppe och inte kan somna om så kan jag berätta att födelsedagen (min) inträffar i morgon och idag ska jag hämta två gäss hos Eskil i borrås, som ska tillagas efter konstens alla regler (dock ej svartsoppa).
Gås är en mycket god fågel och jag har inte ätit det sen jag själv födde upp ,slaktade och sålde dessa väsande fåglar,
Dessutom är gåsen en fantastisk "vakthund" som inte är att leka med,när julia var liten ,ja,madde var inte heller så gammal när dessa fåglar ,från att ha varit små urgulliga dunbollar blivit stora flaxande väsande monster,som gärna skrämde ungarna och jagade in dom vilt skrikande med panik i sina barnögon(ja,jag erkänner att ett och annat skratt från eran mamma hördes i skogarna i källsjö),mina små gummor var jättelättade när vi nackade gässen ,men det tog några dagar för ungarna att riktigt tro på att monstren var väck.
Menyn blir som följer :Stekt gås med potatis sås,rödkål,äpplemos,brysselkål och sallad, till efterrätt blir det hemlagad dajmglasstårta med frukter samt kaffe.
SÅ VÄLKOMNA ALLA NI BAR;BARNBARN OCH RESPEKTIVE:SOFIE ;ROLAND;MADDE;NISSE;JULIA;TOBIAS;FRIDA;JOHANNA;MARTIN;SARA;PER;MEJA;TIRA;MELVIN OCH ELMA 

Kommentarer
Postat av: Kattis

STORT och VARMT G R A T T I S till dig på din dag! Födelsedagskram

2008-10-17 @ 08:19:36
Postat av: Julia

Åh, sikken meny=) Det låter fantastiskt gott!! Och nej, jag var inte rädd för gässen... Inte alls;)

2008-10-17 @ 12:40:24
URL: http://jultis.blogg.se/
Postat av: maddah

Mm låter fint, dock ingen gåsfantast om jag inte missminner mig från skolan. men allat annat låter kanom ovh jag är väl praktiskt taget uppväxt på sås och potatis=)

Kram

2008-10-17 @ 17:42:35
Postat av: pamela:

Kattis:STort tack,vet dock inte om det är såå kul att fylla längre,blir ju bara äldre och fulare!

Julia:Skoja inte på mossan ,du VAR skiträdd för dom!

Madde:Äh,vad är skolans gås mot min!

2008-10-17 @ 18:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0