Rädd för tomten.

Det här är min minsta dotter Julia.
När hon skulle komma ut ur sin stora(37kg upp)mamma så var det "lite" komplicerat,tre veckor innan beräknad födsel satte jag mig på en geting och for fort som tusan upp,några timmar senare var jag och barnafadern med syskonen på gekås och handlade,DÅ GICK VATTNET i KÖN.Hur kul var det? Säkert getingstickets fel!
Ingen panik drabbade oss förutom att det var svårt att komma genom kön utan att det märktes,hem till Stäpelsbo(ja,så hette det där vi bodde,vi bodde granne med krister i stefan&krister , ikalv alltså)Ringde BB och skulle komma in,ja varför kan man undra dom gjorde inte ett skvatt,detta är en ganska lång historia som slutade med att det blev akut snitt och julia föddes med allmän blodförgiftnig  och jag fick bukhinneinflammation och 41 graders feber,julia åkte akut ner till halmstad och jag kom dit ett par dagar senare och fick inte se min lilla unge innan hon var tre dagar gammal,men vilken bra unge hon blivit!
Det jag egentligen skulle berätta var om Julias stora skräck för TOMTEN,kan hända att jag skrämde henne ibland när hon var FÖR besvärlig men jag tycker faktiskt än idag kanske särskilt idag att barn behöver ha respekt för något om det så bara är tomten
En jul när julia var tre år så var vi i älvsered och kolla in julklappar och på hemvägen skulle jag leta upp en keramikverkstad som gjorde så fina saker(tänkte mig en present till sven och kerstin) skyltarna sa mig att den låg i slutet på en skogsväg som var omsluten av stora granar och det var skymmnig så visst var det lite kusligt.Detta var ju några år sen(julia är 22 år nu)och bilbälten var inte riktigt fastetsat ännu så julia satt ensam obältad i baksätet och hon hade varit ganska gnällig och gapig så när hon frågade mig lite småsurt vart ska vi nu mamma,så sa jag -Vi ska till tomten.Det dröjde nån minut så såg jag det lilla huvudet i backspeglen och en liten ynklig röst som pep,--MAMMA ; JAG ÄR SÅ DJÄVLA RÄDD FÖR TOMTEN:::::::::: Lilla gumman ,din mamma fick ganska dåligt samvete för det där,FÖRLÅT MIG JULIA.


Kommentarer
Postat av: Julia

Haha, jag hoppas du fick dåligt samvete för det var elakt... Men nu i efterhand så är det ju faktiskt otroligt roligt=)

2008-10-17 @ 17:21:20
URL: http://jultis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0