Kanelbullar.

Idag har jag och oskar bakat bullar hela förmiddagen medan hussen var och fiskade,riktigt mysigt då det var en aning kyligt utanför mitt köksfönster.






Första plåten klar!Det är aldrig så hemmaskönt som när det är lite ruggigt ut och men ställer till med bakning av bullar eller bröd,och nuförtiden varar dom ju också lite längre.När alla barnen bodde hemma eller det räckte med lilla glupska judasen,HON KUNDE ÄTA MÅNGA BULLAR PÅ EN DAG DEN FLICKAN! så försvann dom MYCKET fort..........
Annars händer det alldeles för lite i min värld just nu,jag vill ha ett JOBB! NU!!!!        
Men det är ju lite dåligt med den varan just nu så vad göra annat än vänta och söka dom jobb som är lediga och hoppas på att någon vill anställa denna person som aldrig är sjuk,intehar småbarn,som är mycket serviceinriktad och pålitlig,punktlig SÅ ÄR DET FAKTISKT ,BARN!)Kört prickfritt i 33 år,Ja det är vad ni får om ni anställer mig med det snaraste innan jag blir skogstokig av tristess .Inte för att jag har för lite hemma att göra men jag är ju så dj...la social att jag lider av att inte ha arbetskompisar och kunder och fasta rutiner,det har ingen tjusning att vara ledig när man inte är ledig FRÅN något.
Alla klaraÅh,så gott det luktar nu då!

Kommentarer
Postat av: Judas

Åh, när kommer du hit med bullarna? Inte kan du och Håkan äta alla dom själva?

2008-10-29 @ 15:36:39
URL: http://jultis.blogg.se/
Postat av: maddah

åh så munsiga får man smaka;)vi har ju stor flytt på lördag så det hade suttit fint med lite bullar=)

2008-10-29 @ 22:35:32
Postat av: maddah

åh tack mestast för de munsiga bullarna. skall försöka spara någon till flyttarna=)

2008-10-31 @ 10:26:19
Postat av: Åsa

Va gott det ser ut...mums! Synd att vi bor så långt bort eller att ni bor långt bort snarare annars hade vi kommit över på färska bullar och en kopp kaffe. Vi hade kunnat snackat lite skit också...trevligt! Men men.....det är lite långt att åka. Hoppas att vi kan träffas till sommaren. Ha´det gott!!!

2008-11-01 @ 17:00:33
Postat av: pamela

Judas: du har ju fått bullar av mamsen/kram

Maddah: varsågod hoppas det fanns nån kvar till flyttgänget/kram från mams som snart kommer och tittar hur ni fått det.

Åsa: hade varit jättekulen att få snacka lite "skit" med kanelbulle imunnen,men vi syns till sommaren med våra odågor boxerbrorsorna/kram pamela

2008-11-01 @ 17:46:51
Postat av: Judas

Mamma har inte uppdaterat på länge....?

Kramar

2008-11-03 @ 00:26:31
URL: http://jultis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0