hus och säng fullt.

mormor fick dagens enda firremeja och oskar har nattat in för idagBåde oskar och meja var trötta efter en lång innehållsrik dag tillsammans och mormor var inte långt efter.Efter en natts sömn ,frukost och morgonteve så gick vi ut och plockade mask för nu skulle det fiskas,variväg två timmar och det var bara mormor som lyckades få upp en miniabborre och meja blev sur när jagsläppte i den igen.-Men mormor vi skulle ju ha den till middag.....
Var och gästade håkan på jobbet och handlade middagsmat,stektfläsk med löksås tänkte vi oss.La ett spår åt oskar på hemvägen och sen lunchade vi med köttbullar och makroner.Vilade en stund och sen på med spårlina och i väg ,han var jätteduktig och tog alla vinklar och föremål,men han har nog lite sviter efter kvalsterna,för det märktes att han fick slita lite extra,men jag är så nöjd.Telefonsamtal från maddah,undran om hon ,nisse och judas fick komma och äta.Har jag sagt nej nångång?Så iväg för inhandling av mera fläsk.
Då blir vi huset fullt ikväll igen,jag älskar att ha de mina runt om mig och få serva med mat så välkomna ikväll maddah,nisse och judasen.

Kommentarer
Postat av: maddah

Tack mestaste för maten älskade mamsen gör gott som vanligt=)

2008-10-14 @ 19:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0