Älgmördarmaffian.

Jepp, då var det dags igen för årets händelse bland ett helt drös överåriga älgjägare att få gå ut och skjuta dom stackars älgar som fnns kvar. Vet inte om det jag tycker är särskilt populärt men vem bryr sig.
Erkänner  att jag själv tagit jägarexamen och varit med på älgjakt(sköt en tjur),men inte löst ut licensen på många herans år.
Visst tusan är det berättigat med avskjutning ,när älgstammen är övertalig men så har inte fallet varit på många år,tur säger jag att det åtminstonde finns en länsstyrelse som bestämmer hur många som får fällas per jaktområdeÄlgarna FÖRSTÖR så mycket är ett vanligt argument, men nog är det så att det är den stora skjutglädjen som tar överhand samt att det vore illa om grannlaget sköt älgarna från deras mark.
Man blir för gammal för mycket i vårt regelverk men aldrig för gammal för att sitta med skarpt laddat vapen i skog och mark,ve den som liknar en älg(det är ju några stycken varje älgjakt som stryker med,plus en och annan häst,ko eller traktor)i gamla grumliga ögon eller fulla ögon ,det konsumeras en hel del starka varor före,under och efter jakt .
Men försök snacka med en jägare om olika åsikter=omöjligt.........Dom blir helt enkelt riktiga jaktidioter ,helt rabbiata om man inte tycker som dom(och det gör tackochlov inte alla).
Man klassas som dum ,ovetande,är mn då dessutom kvinna så är man helt korkad och begriper inte bättre,ja,ja det kan jag ta men min åsikt kan ingen ta ifrån mig.

Så alla som är rädda om sig : Gå inte ut i Halländska skogar från Måndag morgon och några veckor framöver för nu släpps jaktidioterna ut.

Kommentarer
Postat av: ullrika

jag ska leta upp Stefan&Kristers Älgjaktsmonolog till din dotter. det är ta mig tusan bland det roligaste jag nånsin hört!!

2008-10-08 @ 23:44:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0