tankar

Jag tror att jag är en relativt possitiv människa, men djupt där inne i själen finns en stor osäkerhet på mig själv.
-"Du som är så lugn"är en fras som förföljt mig så länge som jag kännt mig själv,och det stämmer inte.
Jag är inte lugn innombords,det finns ett stort kaos där inne som ingen annan ser.
Jag är oerhört kännslig för sinnesstämmninigar,känner direkt om luften är laddad med obehag.Jag tar ofta åt mig alldeles för mycket och därmed blir jag sårbar,mycket mera sårbar än vad som känns bra för mig.
Kan inte se ett djur lida.det värsta är om man vet om ett lidande och inte kan göra något alls,och tyvärr händer det alltför ofta och nu tänker jag globalt.
Tårar tillhör min vardag,har vissa dagar så lätt för att gråta över både glada och tråkiga händelser,saker som jag ibland inte alls har med att göra.
Sista dagarnas tårar och tankar  har v arit ägnade åt (nu är det ju inte så att jag ständigt vandrar omkring med rödgråtna ögon,inte alls.) alla stackars gamla hundar och unga med för den delen som människor bara kastar iväg när dom inte passar längre.Blocket är en sån plats där så oerhört många hundar visas på bild(trogna snälla ,med själviska mattar och hussar som "säljer sina familjemedlemmar till vemsom helst"för en spottstyvel,SKÄMS PÅ ER,FY.
DeT blir alltfler människor som blir riktigt gamla och sjuka i vår del av världen.
Läste bla i Aftonbladet i går  om en så gammal farbror som ingen bryr sig om ,allra minst det samhälle han betalt sin skatt till i alla  aktiva år.Det värsta med det är att han är absolut inte ensam ,det finns så många här i sverige och kusligt nog så blir det bara fler och fler.Hur ska samhället lösa detta?
På årets värsta snökaosdag så slänger kommunen i stockholm? ut ett gäng av de mest utsatta människorna i vårt samhälle,de hemlösa,finns det ingen tänkande varelse  som kan sätta sig in i hur dom har det,det går ju knappt att föreställa sig hur det skulle kännas.Kan du?
Något som är för mig obegripligt är VARFÖR är det tillåtet att ha sex med djur??????????
Varför är det ens en fåga år 2008?
Av alla perversa figurer i världen så tar väl dessa äckel priset!!!
Herregud,nu blir jag så upprörd igen,så det är bäst att lägga ner ordflödet så jag inte blir riktigt ful i munnen.


Kommentarer
Postat av: helenan

å, jag vet hur det är att bli upprörd över sådant man inte riktigt kan råda över :( i danmark har de t.o.m djurbordeller. fatta va sjukt!!! man får göra vad man kan åt saken, ta ställning och visa var man står. kram H

2008-11-25 @ 14:32:08
URL: http://nirnaeth.blogg.se/
Postat av: nisse

Det faktum att DU känner att du är osäker på dig själv visar på själv insikt (vilket är bra) du kanske skall gå till en kurator eller liknande å testa dig själv lite ( det brukar va rätt kul faktist), att vara offer eller aktör i sitt liv är vesäntligt för om vi skall fortsätta utvecklas, och de faktum att du har själv insikt gör att du blir en aktör i ditt liv. (rekomenderar stark kurator då jag gjort det själv å man utvecklas som människa vilket är kul)kram nisse

2008-11-26 @ 11:00:26
Postat av: kuratorantificerad(känn på den du)

NISSE:Ja, jag är utrustad med stor självinsikt,ja,jag har pratat med kuratorer tidigare i mitt liv(jag tycker inte att dom är speciellt bra för mig).testa vad nisse?

Nej det jag fått av insyn i kuratorland är inget jag vill testa igen,sorry.

Förtydligande:Pamsan mår i det stora hela bra,men känner sig lite depp då och då som alla andra antar jag/kram nisse från svärmor

Helenan:DJURBORDELLER?Är det så,FY FAN!

2008-11-26 @ 12:13:58
Postat av: nisse

när gick du till en kurator sisst, du glömmer att du ändras som människa hella tiden och din omgivning ändras hella tiden, skall man gå till en kurator eller präst ( gick till det i går) så måste man vara uppen för de dem säger, de säger inte vad du skall göra eller hur utan försöker omvända den situation som du pratar om, det jag mena med testa var att gå till kurator å bara tjöta. jag hoppas att du mår bra å det tror jag att du gör i det stora hella men man kan alltid må bätre (nästan) deppiga känner vi oss alla då, det roliga med att gå til kurator eller präst även näe man inte mår dåligt är att man ofta fungerar mår bättre när man går där i från, tex jag gick till präst även fast jag inte tror ett skit på jesus, så lyssna jga vad han sa och mådde lite bättre då jag tolka allt han sa enligt mig själv, JAG UTEVCKLADES SOM MÄNNISKA OCH BLEV ÄNNU MER SJÄLV MEDVETEN. PLUS ATT JAG TESTA MIG SJÄLV HUR DET VA ATT PRATA MED PRELLEN, KRAM NISSE

2008-11-26 @ 14:22:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0