liteomvart.

Fick bästa tipset om bästa julskinkan av Agneta(OSKARS TJEJS MATTE),det ligger en liten affär vid Jet i Lassabackakrysset ,där dom säljer kött både oförädlat och förädlat från highland cattle och frigående svin.Blir glad i hela kroppen av omtanken från Agneta och att det finns BRA kött att få tag i om än lite dyrare.
Varit en sväng till klubben och tränat med birgitta och ingrid,var där igår också för att gå en träningstävling men det kunde jag varit utan gav noll.Förbannade sporten har övertaget i furulundska hemmet ,fotboll igår och idag så jag skriver lite på bloggen istället för att ledas ihjäl framför tv.n.Imorgon skall jag infinna mig på adjunktsvägen 19 kl 0800 och tillsammans med Ida utföra en flyttstädning åt Stensand,så även på fredag.
På något sätt har Gittan min förra chef fått nys om att jag var ledig för jobb,nu är väl inte Stensand det optimala favvoarbetet för mig,har ju slutat där en gång,men dt ska ändå bli lite kul att träffa gittan och co igen och vi får se vad det leder till.
Nu kan det tyckas att jag tjötar,men jag följer med avsky och förundran Aftonbladets följetong om att bli gammal i sverige och är verkligen orolig över hur gamla hederliga människor blir behandlade när dom egentligen skulle bli omhändertagna på ett särskillt värdigt och deffenitivt hänsynsfullt sätt.Kan inte fatta att allt är sant,var finns hederligheten när man låter en gammal sitta på toa i 10 timmar (bortglömd) och det handlar inte om ett ex utan är snarare vardagsmat innom åldringsvården.Dessutom funderas det ju på en ny lag  där det blir lagriktigt att binda fast dom gamla(besvärliga)i sina sängar.....Men var håller vettet hus?
Jag vet en sak iallafall........JAG VILL DÖ PÅ FURULUND INNAN JAG BLIR ALTFÖR GAMMAL OCH INTE ORKAR KÄMPA EMOT DÅRARNA.

Kommentarer
Postat av: Julia

Nu anar jag en doft av mormor.... Men du kan vara lugn, sätter du dig på ett hem så ska jag och mina systrar se till att du får den vård du behöver=) Gäller iof även i Furulundska huset, men då får du städa själv=)

2008-11-26 @ 23:26:54
URL: http://jultis.blogg.se/
Postat av: nisse

det sakll finnas ett ställe vid morups avfarten in mot falkenberg, tror den heter olsson gårdsbutik eller nått, håkan vet säkert

2008-11-28 @ 15:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0