när allt bara är vackert!

Free like a bird...........Visst är det nåt vackert med den meningen?
Och denna helg som nyss försvunnit från våra liv har det varit just dom orden som kommit upp i mitt medvetna jag gång på gång.Tävlade med hunden "free like a birdoskar" i lördags och som övertexten så riktigt säger var det så han agerade och kännde sig,medan jag kanske inte kände på samma sätt,men god och glad var han när han flaxade runt bland all
a trevliga människor.Vaknade upp till en  sjukt vacker dag i söndags,nästan overkligt vacker,jag är inne i en fas då mitt hjärta svämmar över och med det mina ögon ,jag kan bli så rörd av så lite och rörd blev jag av vackraste vädret och lyckan att få ha det så bra som jag har med dom nära kära människorna och djuren.Var på mammas grav i fredags,jag och Julia var och köpte gravlyckta och vita vackra kryssantemum för att göra fint hos lilla mamma.Stenen var färdig och ditlagd och den var jättefin men det känns så jobbigt än att hon är borta från jorden,hoppas,hoppas hon har det så bra som hon bara kan ha det min lilla mamsemamma,hon var en "free like a birdmamma".
Jag råkade titta ut från fönstret på andra våningen i går och fick se en lite lätt förvirrad älgkalv jazza runt bland blommor och trädgårdsmöbler,den hoppade än hit och än dit,och säkert undrade den -Hur gick detta till då? Efter nån minut fann den sig och drog sig mot staketet ut mot kohagen och svävade såå elegant som en älg bara kan över och vobblade iväg på jakt efter älgamamman.
Ännu tidigare vid 7-tiden på morgonen såg jag att rödakossanmedhaltafoten fått en liten söt kalv utanför oss,den var pigg och glad och fri precis som man ska vara som barn ch otroligt söt,så samtal till bonden och den hämtades hem nån timma senare med mamman ko vid sidan,så var det slut på den friheten.
ut på promenaden med Männen i mitt liv,vi körde till Älvasjön ,det var så heltunderbart väder och lite bitande kyligt i näsorna men ljuvligt skönt.Kaffetermos och kanelbulle var med förstås.
Vi gick runt slön och det tog en timma och en kvart precis lagom .
Jag körde sen till Zunes grav och satte ett ljus hos den underbara hundens grav,gick där med oskar en stund och tänkte på Zunevappisen ,det är över två år sen hans goda lilla hjärta stannade,men jag kommer aldrig glömma den trogna hunden.
Håkan inhandlade tacoingredienser och det fixade vi till i skymmningen med tända stearinljus och hur mysigt som helst ivår lilla torparstuga.
Vilken underbar värld vi lever i ./ Till er alla från mig var rädda om er och varandra, vi vet ju inte hur länge vi har varandra.
soluppgång 1 november 2008vackraste vovven jag vet!

Kommentarer
Postat av: maddah

Åh så fint du skriver, blir alldeles rörd i ögat. blir så glad över att läsa det du skriver, du verkar så lycklig och inget gör mg lyckligare än när mina nära och kära mår finaste.

Skall ta mig tid och åka ut och hälsa på min mormor. vår nya lägenhet luktar mormor, tror att det är för att de haft tvättmaskin i den.



ses ikväll älskade mamman

2008-11-04 @ 12:39:16
Postat av: mamman

Tack maddelill,köttet kokar sen en timma tillbaka och blir säkert gottigt,en gubbe i vår omedelbara närhet blir nog inte såå lycklig över middagsvalet du gjort,men,men han får ju alltid annars vad han vill(nästan)

2008-11-04 @ 12:57:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0