Mormor hela dagen.

Detta är mina små urgulliga barnbarn och i dag var jag inviterad till Gemrudska huset för barnvaktsbestyr,föräldrarna skulle till tråkigaste varuhuset i Falkenbergs kommun.....Gekås och det förstår ju vemsom helst att inte är det nån hit att ha med sig dessa två yrväder dit.Mormor inhandlade ett par puzzel och landade på olsgränd med förhoppningar om en trevlig stund med flickorna,och dom är så goa och glada när jag kommer .
Vi puzzlade och puzzlade om och Tira var faktiskt väldigt duktig med att para ihop rätt bitar,fast att det var ganska små bitar och många,Meja är kanonduktig och mycket snabbar än mormodern,efter det så skulle det spelas spel,ett som bara meja kunde delta i och jag och Tira fick snurra på en snurra för att sen ge instruktioner till Meja,vi höll på ett bra tag tills Meja ,trött på det sa att.....Nu mormor leker vi död mans position,VA...Vad sa du ,jo,Död mans position........Vi vilar oss i mamma-pappasängen...OK .....det tyckte jag var en god ide.
Sen skulle vi äta pyttipanna och ägg,Tira glufsade i sig glatt och villigt och mellan tuggorna sa hon..".Mommo jag tycker om du",medan Meja "hade" ont i tänderna ,fast inte i tänderna,så hon diskade mycket och löddrigt,typ hela halva köket blev diskat,efter det var det bollibompa och det tog inte lång stund innan tirabarnet ,mumlade ..papppa,pappa kommma hem,sen slumrade hon så sött in och kvar var jag och meja som tog annu ett tag med puzzelbitarna.
Man var inte riktigt poppis hos modern när dom kom hem,Tira hade somnat alldeles för tidigt och blickarna från moder sade mer än tusen ord,men,men så kan det vara kära dotter,allt kan man inte råda över.Puss å kram äpple banan

Kommentarer
Postat av: maddah

Aha då vet jag vad du haft för dig, skulle just till att hetsa dig till att blogga,=)



Kram

2008-11-11 @ 09:10:02
URL: http://maddah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0