JAG blir så trött!

Blir såtrött på människor som gnäller på allt dom kan komma på!
Det som fått mig på stridshumör idag är.........Insändare i Hallands Nyheter(och det är inte den första,och säkert inte den sista).

Signatur "Rolfstorpbo" ondgör sig över ....Hästskit!!!!!!Va,i en värld fylld av andra bekymmer och av betydligt allvarligare art så finns det pyttesmåmänniskovarelser som inte har annat att lägga sin energi på än HÄSTSKIT!!!!!!!!

Snälla du! Håll käften,ja det tycker jag verkligen!

"Supersmart" lösning innehåller insändaren också.......Ta med skyffel och säck,skyffla upp i säcken,häng på sadeln och transportera hem till stallet ,men HALLÅ DÄR din lila dumma figur!...Tycker du det är så smart att rida omkring i trafikerade områden med en skyffel hängandes vid sadelfästet .    elller :   hur var din tankegång där? 

"Rolfstorpsbon" har tydligen utvecklat en enormt känslig näsa också ,då det påpekas att skiten "stinker",men enligt min erfarenhet så är väl hästskit en av dom minst luktrika avfallen efter djur som vi har bland våra husdjur(det finns människor som stinker betydligt värre,Kanske rolfstorpsbon är en sån?)

Snälla du om du inte kan tåla en eller flera hästskitar i din vardag,varför bo i ett djurrikt område där det är helt naturligt med inslag av hästar(och hästskit).
Min lösning på DITT personliga problem kan bara bli att:FLYTTA TILL ETT HÖGHUS I STAN! DET FINNS GARANTERAT INGA HÄSTAR DÄR,MEN DÅ HITTAR DU SÄKERT NÅGOT ANNAT ATT GNÄLLA ÖVER,FÖR DET GÖR MÄNNISKOR AV DIN KALIBER!

Kommentarer
Postat av: Julia

Ah, det gamla problemet... Min gissning är att Rolftorpsbon är pensionär... Eller så har han inte fått nåt på länge... Jag skulle vilja se han ridandes på en normaltempramentad häst, med en sopsäck och skyffel på sadeln.. Lycka till!! Antar att hästarna skiter i hans hus eftersom han upplever att det stinks...? Skaffa dig riktiga problem människa!!

2008-11-20 @ 12:31:20
URL: http://jultis.blogg.se/
Postat av: katarina

Märkliga..."konstiga" människor finns alltid omkring oss....Som det du beskriver.



Åsikter utan erfarenhet, grund......



Men varför lägga energin på dem?



Ge dem inte uppmärksamheten. De är inte värda det.



Satsa på det DU tror på....står för...Glöm dem...





K

2008-11-20 @ 15:42:21
Postat av: helenan

Vi får jätteofta skäll där vi rider. Men jag brukar ignorera dom, låtsas som jag inte hör :D Antingen blir dom då ännu mer förbannade o skriker efter en eller så tröttnar dom o ger upp. Hoppas allt är bra! //Helena

2008-11-20 @ 17:27:53
URL: http://nirnaeth.blogg.se/
Postat av: rolfstorps bo

man skall plocka upp skit efter sig om det är i tätbebyggt område sen om det handlar om häst, hund eller människo skit så är det det samma. TA ANSVAR KALLAS DET. KRAM KRAM

2008-11-21 @ 18:22:56
Postat av: Anonym

Tycker inte Nisse om svärmor?

2008-11-22 @ 15:47:40
Postat av: nisse

nu vet jag inte vad du pratar om ;), jag tycker om svärmor bamse kram

2008-11-22 @ 16:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0