En mamma!

Jag har haft en sån tur och lycka att få tre fantastiskt fina döttrar,den första fick jag det året jag skulle fylla 24.
Sofie camilla dahlin , honär i dagarna nyss fyllda 30 och mor till två underbara busungar,Meja oh Tira.Vad visste jag om livet när hon blev till-intet kan jag säga idag,men jag lärde mig ,hon var så jättefin och i det ögonblicket jag fick henne på min arm, efter ohyggliga vedermödor ,svordommar och jämmer så visste jag att det här lilla männskolivet skall jag skydda med kropp och själ.Den oerhörda kärlek som kastade sig över mig då,då när jag fått mitt kaffe oh bredda mackor på bb i varberg,nån sån  lycka och kärlek hade jag aldrig kännt förut och den tog nästan andan ur mig,jag grät många lyckotårar och trodde att livet skulle bli så bra med henne och pappan men så blev det inte riktigt.
Mitt andra barn dottern Madelene Anna Dahlin ,hon skulle kommit den 21 december 1980 men inget hände och den 28 december fick jag läggas in för att få igång det hela med dropp....men ingen baby ville ut inte,jag fick åka hem,viket jag verkligen ville...hem till Sofie,hon var ju bara 2 år och separationsångesten var svår från båda håll.
Det blev nyårsnatt innan den flickan aviserade ankomst till jorden,vi hade tittat på King-Kong när vattnet gick och barnafadern fick ordning på prylar och pinaler,bilnycklar och barn med bagage.Snabbt som tusan in till mormor som tog hand om Sofie som naturligtvis inte fattade nåt alls,Sen var det full fart till BB ,Fy Fan vad ont det gjorde denna gången(hade glömt hur ont det gör).Väl där så hamnade man mitt i en tävling mellan Varbergs BB och Halmstads BB nu var det tävling systrar och läkare var stort engagerade i vem som ledde ,det slutade med att JAG vann och jag lyckades klämma ut den finaste bäban det året ,första barnet i Halland blev den mörkhåriga skönheten som dom kallade henne i tidningarna dan efter att dom kommit uppoch fotat en tjock , svettig och mycket trött mamma.Men vi VANN!!! HA!!! Det är förunderligt att man får en sån kärlek ,en omedelbar kärlek, en kravlös kärlek,en oövervinnerlig kärlek när man första gången håller i det fantastiska lilla liv som man varit med om att skapa.
Mitt tredje barn  och även sista Julia Elisabeth Dahlin födelse,blev också så dramatiskt att jag aldrig mera skulle vågat mig på det där med barnafödande igen.På den tiden hade jag travhästar som jag tränade och startade ,Lennart Forsgren var min kusk och ständiga rådgivare,jag hade en av Sveriges snabbaste 4-åriga sto ,Och många var dom gånger Lennart sa under min senare del av graviditeten "att nu får du sluta köra häst""det ser inte bra ut med den jättemagen i sulkyn",men  jag brydde mig noll med mina 37 kilo upp.Ivilketfall så slutade det lyckligt (jag har berättat detta innan i bloggen)och ingen kan ana vad jag gick igenom dom nätterna innan jag fick se och hålla min lillla valp mot mitt hjärta och önska att inget farligt hänt,än en gång fick jag känna den oerhörda kärleken rusa in i mig ,följa mina blodkärl mot mitt hjärta och fullkommligt bombadera det med kärlek.
MINA ÄLSKADE UNGAR NI ÄR MITT ALLT OCH KOMMER ATT SÅ FÖRBLI  I  EVIGHET och jag är så stolt över att få vara eran mamma och att ni är mina fina döttrar med så mycket sunt förnuft i era huvuden och hjärtan, INGET SKULLE FÅ MIG ATT ÖVERGE ER OAVSETT VAD SOM HÄNDER varken kroppsligt eller själsligt/mamma

Kommentarer
Postat av: Julia Elisabeth Dahlin

Nu blev jag blank i ögat... Ingen kan önska sig en bättre mor än dig heller, det är få förunnat att ha en sån kärleksfull hönsmamma=)

2008-11-04 @ 23:13:09
URL: http://jultis.blogg.se/
Postat av: ullisen

jag förstår vareviga ord. trots att jag bara har en liten linunge så kan jag ändå ana glädjen i att ha tre lika samma kärlekar. nästan lite märkligt att man inte går sönder av all kärlek när jag tänker på det!

2008-11-05 @ 00:17:27
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Julia

Mamma, har du skaffat dig ett liv eller vad är det frågan om? Dåligt med uppdateringar här....=)

2008-11-06 @ 11:46:25
URL: http://jultis.blogg.se/
Postat av: mamman

Julia Elisabeth dahlin: Du är sååå fin!

Ullisar:Ja det är märkvärdigt att kärleken kan räcka och vara lika stor oavsett hur många barn man blir tilldelad och den enda sanna kärleken är den en mor har till sina barn ="En moders kärlek når till hjärtat,medan faderns kärlek når i bästa fall till knäna"

julia: Näe! INt har jag skafft nåt liv int,mendet var inte så länge sen jag uppdaterde,förövrigt är hemsidan uppdaterad /mamsekrams

2008-11-06 @ 16:46:10
URL: http://http://www.123minsida.se/rolex
Postat av: anna madeléne dahlin

Åh så fint du skriver mamman min. är den bästaste mamman man kunde önskat sig och skulle inte byta dig mot allt guld i världen.

Älskar dig oändligt mycket.

Kram och puss

2008-11-06 @ 20:57:37
URL: http://maddah.blogg.se/
Postat av: mamma

Madelene anna Dahlin:Tack för att ni är mina och för att ni har er mamma så kär,du mitt älskade mellanbarn/kram skulle heller inte vilja byta er mot allt i världen/mama

2008-11-06 @ 21:15:00
Postat av: ullisen

haha! jag skulle väl inte hålla med om det där med faderskärleken då! inte sådär generellt iallafall :)

2008-11-10 @ 01:42:48
Postat av: mama

ULLISAR:Gammalt ordspråk ljuger aldrig!

2008-11-10 @ 08:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0