Vill ha ett hem nu!

den här lille killen som heter Alvar, vill bort från den stora nyfikna,och ibland klumpiga och kanske farliga BOXERN OSKAR.
Snälla Julia hämta mig snart./ALVAR

Idag läste jag i vår lokaltidning att dom funnit vapen som polisen trodde härrörde från den sista (tror jag) kuppen på GEKÅS. och blixtsnabbt kom jag att tänka på den där söndagen jag och Håkan och ängeln Zune var ute iskogarna och letade bra fiskeställen.
Då för fyra år sedan fiskade vi jättemycketbåde vinter och sommar och på söndagar rattade vi omkring å letade nya ställen, det gjorde vi nu alltså.
Vi körde uppe i skogen vid Bexells talande stenar förbi RÖrsjön på en knappt farbar väg,fast en gammal 740:a är ju som en traktor. Hade väl kört omkring nån timma, det var en ganska grå och dyster dag och lite halvskumt i skogen. Bakom en kurva fick jag syn på en POLISBIL(jag körde) och sa till Håkan "titta vem som står där".Yes, där stog två poliser som satte på blåljuset när vi kom emot dom ,en ställde sig mitt i vägen och riktade sin K-pist rakt emot bilen ."men , vad F..n har vi gjort tänkte jag (jag får alltid dåligt samvete när jag ser polisen,varför vet jag inte), får man inte vara här i skogen?HM vi stannade ju naturligtvis fanns inte mycket annat att välja på precis.
En polis kom fram till passargerarsidan där Håkan satt ,polisen hade draget vapen och riktade det mot  en något skärrad Håkan, sa till honom och mig att hålla händerna över huvudet och beordade oss att legimitera oss ,H skulle ta fram sitt leg ur handsfacket ,MEN då röt polisen "släpp vad du har i händerna".Hur ska man kunna visa leg med händerna i hands up-ställning?Jag var inte mycket eller inte alls kaxigare, kom inte ihåg mitt eget personnummer och hade shaky hands and body.
Den ende som tyckte att detta var kul var boxern Zune som nu är en ängel och skuttar omkring bland alla andra änglar i hundhimmelen.Nä dom sköt inte honom .
Okej vi fick efter att ha lämnat lite upplysningar om oss och efter att snokarna kollat igenom bilen åka igen,men efter en kilometer så stog det ytterligare en polisbil med blåljus och polis med dragetn t vapen och siktade på våran gamla volvo,men dom hade ju kontakt med förra spärren så vi slapp gå igenom samma sak igen.
Vi tyckte vi fått nog av spänning nu så vi stack hem och vilade upp oss.
Hade inte haft radion på under bilfärden om vi haft det så kanske vi inte blivit så överraskade ,det var ju den stora nyheten den dagen och resten av veckan att gekås blivit rånat. Vi fiskar inte så mycket i dom trakterna längre!

Kommentarer
Postat av: Julia

Säkert att ingen annan vill ha lille Alvar då...? Jag måste ju kastrera (eller hur fan det nu stavas) Gullvar först....



Haha, den där historien var längesen man hörde:) Inte varje dag man har en K-pist uppkörd i ansiktet.... Särskilt inte på en skogsväg långt ute i ingenting....

2008-07-16 @ 11:12:55
URL: http://jultis.blogg.se/
Postat av: mamsan

alvar har inte hittat någon annan än dig, vi får väl tillsammans försöka hitta honom en ny familj

2008-07-16 @ 11:17:24
URL: http://mullenuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0