släkt på slätter

Håkan vann pilkastningenJA, så har då den blivande årliga släktträffen gått av stapeln.Kan väl säga att den drog ut på tiden och det var min kära bror som var orsaken . Vi skulle träffas kl 3 men han kom inte innan 5 med sin familj. Vi är ingen stor släkt och har inte hållit ihop den på något sätt innan, men så dog min älskade mamma och hennes ende brors fru tyckte då att vi får försöka ses ivartfall en gång per år, det är väl inte fel tänkt för annars kanske vi aldrig mera ses.Vi räffades på SLÄTTER där min mormor och morfar verkade som bönder och där jag växte upp dom första tolv åren av mitt liv (jo jag bodde med mamma och lillebror,men mamma var skilldoch ofta sjuklig så mest blev det hos mormor jag var). Jag brukar åka till Slätter minst en gång per år och det gör fortfarande ont i hjärtat att tänka på att vi inte bor eller äger det längre, mamma fick ju ingen avstyckad tomt (hennes bror fick en) för att hon var skild från pappa, det hade varit underbart att ha en liten bit av slätter kvarför det är där jag i mina tankar hämtar kraft och styrka från när jag är lessen.Slätter mormor och morfar VAR min trygghet i barndomen.
Vad många minnen som ramlar över mig vid åsynen av denna lilla plats på jorden,sån tur att den fanns för mig när jag var liten och otrygg

Imitt hjärta kommer Slätter alltid att ha en stoooor plats Tack min älskade mormor och morfar och förlåt alla hyss och alla rackartyg vi ,Uffe och Pamela orsakadeslätter

Kommentarer
Postat av: Helena igen

Ja den mannen som är min far, han kommer det nog aldrig bli någon riktig ordning på :/ Kul att man iallafall fick reda på att det var släktträff NÅGRA timmar innan den skulle bli av! Blir så trött på honom ibland! Ingen framförhållning, någonsin!

Men jaja, han blir också väldigt rörd av Slätter. Kommer ihåg en gång när jag var mindre och vi åkte dit för att titta oss omkring och han började gråta väldigt mycket. Kommer ihåg att jag då tänkte att den platsen måste betyda mycket för honom.

2008-08-13 @ 22:08:50
URL: http://www.coke.zoomin.se
Postat av: richard gere

Ja Helena DEN platsen betyder VERKLIGEN något för mig och säkert för Uffe, det gör fortfarande ont att komma dit(samtidigt som det är underbart)

2008-08-13 @ 22:29:18
URL: http://mullenuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0