tråkigt att bara vara

Nu är jag mätt på ledigheten, det är faktiskt ganska så trist att inte ha ett arbete att gå till, arbetskamrater att prata med,tider att passa, och sist men inte minst en lön att kvittera ut .

Visst är det skönt att få göra som man vill ,sova som man vill , inte titta på klockan , inte stressa, men det är ju lite av tjusningen att förtjäna sin ledighet och jag mår bra av en viss possitiv stress, kanske känner jag mig lite behövd då.

Det var det som var jobbigaste när barn efter barn flög ur boet, att inte ha hundra saker att göra , ha många vid matbordet (jo riktigt många är vi nu när alla kommer hem, men det är inte samma sak), ha alla hästar att träna,tävla och kontakten med alla hästägare. Jag kan sakna den biten av mitt liv något oerhört ibland, det hände ju något varje dag i hästvärlden.

Nu låter jag ganska trist , det är inte det att jag inte trivs med mitt liv nu ,absolut icke, jag har ett helt underbart liv tillsammans med bästaste håkan och bästaste oskar . Har aldrig haft det så här bra och jag är lycklig nu, men jag vill ju behövas också.

AH, jag har nog bara en deppig dag idag, blir bättre imorgon pamsan

Rycker upp mig nu och sticker till skogs för att plocka dom förstaste kantarellerna (hittade ett par i går ,) sätter på mig kantarellögonen och skrider ut i bushen tillsammans med för dagen kantarellhunden oskar grodslukare









Kommentarer
Postat av: mellanbarnet

du behövs alltid mossan, skall försöka komma på en lämplig sysselsättning till dig. under tiden kan du få putsa våra fönster=)kram kram

2008-07-23 @ 17:36:19
Postat av: Kattis

Förstår preciiiis vad du menar!! Hur det känns....Så har jag känt för länge...Därför är jag glad över nya livet i Örebro; ett nytt jobb bland människor, kollegor. Att frilansa är nog bra....men ack så trist. Ensamt.Nu kommer eleverna behöva mig...Underbar känsla. Hoppas att du hittar en meningsfull vardag; i arbete...Sök " vad-som-helst". Mitt råd......Kramar från norr

2008-07-24 @ 18:44:24
Postat av: Anonym

Åh, kattis jag är så glad för din skull, vet ju vad du gått igenom och önskar dig allt gott med ditt nya jobb ,nya vovve och nya bostad.

Det är skönt att känna sig behövd .Tack för din medmännsklighet och många kramar från den vilsna själen i väster och hennes (eller våran) Oskar

2008-07-25 @ 13:24:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0