tankar

dagar som kommer dagar som gått , fyllda av kärlek , fyllda av ångest, fyllda av allt som livet erbjuder på sitt stora smörgåsbord,
Timmar som jag inte tänkte på ,timmar som bara rann på ,timmar av lycka ,hopplöshet,hat,oro,glädje ock kärlek, t

immar jag borde men fick aldrig gjort, timmar av arbete,timmar av rädsla. Hur många timmar är ett människoliv?
Vad är ett människoliv , vad är en människa värd ?
Värdet på en människa måste nog räknas i timmar, dagar , år.

Hur många dagar har inte jag slösat bort , men dom har varit mitt liv, det jag har fyllt dom med är mitt liv , jag tror och hoppas att mitt liv trots allt som inte varit bra ändå är mitt liv och det tycker jag är ett bra mått på ett människoliv.
Det är det liv jag lämnar till mina efterlevande den dagen jag inte finns kvar här , men jag kommer föralltid finnas vid mina käras sida, för alltid.

Kommentarer
Postat av: ullisen

Vad fint du skriver. Blir alldeles varm och lite sorgsen men glad för jag tror mig veta att du är lycklig nu?



En människas värde mäts på helt andra premisser än vad som borde vara lämpligt är jag rädd. Makt, pengar, vänner, lycka och inflytande är de ytligt "viktiga" tingen. Endast lyckan och vännerna är i slutändan det som räknas. - fast, utan pengar och åtminstone lite inflytande är det nog svårt att räkna sig som en glad filur!

2008-07-21 @ 21:37:19
Postat av: Anonym

håller med ,det är lätt att hålla sig för skratt,

när magen skriker efter MAT , och man inga kosing har, bakbenet är av och ingen doktor finnes

2008-07-21 @ 22:49:09
Postat av: maddah

Åh vad fint ni skriver mina mammavänner=)

2008-07-22 @ 11:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0