måndag

Så var det måndag igen,egentligen tycker jag att det är bästa dagen i veckan men nu när jag inget arbete har så är det inte fullt så kul.Och så vet jag inte vad det är för fel på vädret denna sommar,ursäkta att jag maler om det men åskan har skrämt mig rejält när den bara anföll mig och oskar en tidig morgon när vi var på väg att lämna huset för att jobba. Intet ont anande så slog den precis utanför huset när oskar var och gjorde sina behov och jag höll på att ta på mig,min enda tanke varär oskar och när jag stack ut huvudet så kommer han med världes fart rusande med öronen och ögonen vilt uppspärrade och hade säkert klippt staketet om jag inte ropat på honom just idet ögonblicket,det ska jag säga det var världshistoriens snabbaste inkallning.Han kom in och i nästa sekund slog det igen och stora kulblixtrar flög ur kontakterna ,oskar sprang upp i sovrummet och jag efter ,fick tag i homom precis som det kom eldsflammor ur telefonjacket där och vid det här laget var vi ordentligt skärrade,tog honom i halsbandet och satte oss i trappan där det inte finns ledningar eller rör av något slag.Nu var det riktigt synd om oskar och jag började också bli riktigt rädd , åskan höll sig exakt över oss i en HEL timma ,det slog fyra gånger till i knutarna telefonjacket där nere dånade in i väggen mittimot ,det osade bränt i hela huset och haglade kopiöst , hela trädgården blev helt vit. Vi satt där i en och en halv timma innan vi våga röra oss,då fick jag syn på Håkans huvudavtryck i kudden i soffan ,då just då tog känslorna överhand och tårarna kom som stora droppar rinnande ner för kinderna på mig,så himla onödigt detta var. Skadorna blev :en åskrädd matte och hund ingen telefon på tre veckor(hade splittat telestolparna fram till oss)pannan trasig ,telefoner trasiga ,och sovrumstapeten uppfläkt. Men det värsta är att jag inte litar på gråa moln kanske inte ens vita såna Det var ju ingen förvarning ju.nu kanske gemene man kan förstå mitt malande om åskan/PAMELA

Kommentarer
Postat av: Julia

Hahahahaha, ledsen men jag hade fortfarande gett vadsom helst för att få se detta utspelas:)Jag och Sofie kom fram till idag att du borde prata med någon om detta, så du kommer över din åskfobi:)

2008-07-14 @ 21:59:59
URL: http://jultis.blogg.se/
Postat av: mamsan

det finns fler än ni som tyka så,och det är lätt att skratta när ni sitter i betonghus.

2008-07-14 @ 22:03:58
URL: http://mullenuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0