kattlös och sladdlös

Igår var vårat hundgäng och tränade och svettades i tropisk hetta på Varbergs brukshundklubb, det var storgurun INGRID (vår räddande ängel), Kia och Fly, Jennie och (nu kom jag inte ihåg vad den heter),Maria och Rosso och jag och Oskar, ett litet tappert gäng.
Det gick förvånandsvärt bra i värmen och alla var glada och nöjda med sitt arbete på plan. Var hemma vid 1/2 6 ,stekte pytt ipanna åt oss  inte speciellt rolig mat men vem orkar bry sig i den tropiska hettan.
När svalkan lagt sig över furulundska huset så kunde pamela tänka klart igen och då dök den gamla tanken om att skriva en bok om mitt liv upp , detkanske inte finns en endaste person till mer än jag som har intresse av en sån men det skulle hjälpa mig få förståelse för saker som hänt i mitt liv och då har den ju uppfyllt ett syfte. Mina älskade barn har vid ett flertal tillfällen bett mig skriva en sån och dom vet ju att vårt liv har varit som ett riktigt drama av mörkaste slag men med vår humor och samman hållning så har vi ju kommit ut ur det som ganska bra people.
Kanske jag börjar så smått nu när jag inte har något arbete ,fast jag vet inte riktigt hur det ska gå till väga.
OCH idag när jag kom in till min kära dator som delar rum med kattungarna Röllika ochAlvar så blev jag riktigt sur på kattsen , dom hade bitit av sladdarna till högyalarna på datorn!
Men som en gudagåva svänger min käre bror och han kvinna in på gården ett par timmar senare och när dom åker efter kaffe och doppa så har vi gjort en jättebra bytesaffär .....  TVÅ kattungar MOT TVÅ NUCKOR dvs TVÅ tackor (Gottlandsfår) som inte ska få mer lamm pga sin ålder, dom ska bara vara här i alla sina dagar tills dom blir för gamla  vi vill inte ha djur som ska slaktas och ätas upp.     Lycka till KATTSEN i Gunnarp.                                                                                                                                                                                       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0