En ängel i mina tankar och hjärta

en ängels sista sommar  engelaiz zick zack Det här är nästan den allra sista bild på zune som togs sommaren 2006.
Han är nu en god liten ängel uppe i hundarnas egen himmel, min vappis vad jag har saknat dig och som jag älskade dig och för alltid finns det ett eget litet rum i mitt hjärta som bara är för dig.
Zune föddes 1998 hos engelaiz kennel i v. frölunda,han var en otroligt stabil kille ,men som fick allergi när han var endast ett halvår gammal vilket innebar att han fick äta en stor dos kortison dagligen under resten av sitt liv.
Som jag hade längtat efter en boxer igen (har haft tre stycken innan zune LINDA OSKAR 1 OCH GUSTAV), jag hade en schäfertik som hette hannie men det vet ju alla som älskar boxers att schäfer inte är något alternativ.
Jag hämtade zune när han var tio veckor och inga ord i världen kan beskriva lyckan när jag fått hem honom . Inte ens att det stora svartsjukemolnetsom för evigt bosatte sig över lindhult där jag bodde och arbetade kunde rubba min lycka.
Men situationen blev till sist ohållbar och mycket hotfull när allt drevs till ytterligheter.
Jag blev tillsist så sjuk att jag tappade balansen och fick synstörningaroch hamnade på sjukan,var kvar där i två veckor under tiden var zune hos min mamma. När jag skrevs ut åkte jag och julia bara hem och tog det nödvändigaste med oss , och vips var vi bostadslösa ,Julia,jag zune och hannie pls sex hästar ,den situationen önskar jag ingen. Allt detta är en helt egen historia.
Zune var mitt sladdbarn och vi hade mycket,mycket roligt ihop under de åtta år jag fick ha honom hos mig här på jorden,han tröstade mig många gånger,  han vek   aldrig från min sida   vad som än hände och en dag  i      augusti 2006 slutade hans underbart trogna lilla hjärta att slå. Jag kan se honom speedande med sina bollar och alla andra hundänglar, jag kan känna hans kalla lilla nos på mig iblan,jag kan höra honom klia sig och ruska på huvudet ,ja jag tror att han finns häromkring och tittar till sin matte och hennes minst lika mycket älskade oskar.Till min ängel zune "mamma kommer aldrig någonsin att glömma sin vappis"                                  

Kommentarer
Postat av: maddah

Åh lilla zune. var kanske inte den bästaste tiden i livet men det som inte dödar det härdar.

Älskar dig mamse

2008-07-31 @ 14:26:42
URL: http://maddah.blogg.se/
Postat av: Julia

Lille vappisen=) Saknar han fortfarande.... Visst var det en svår tid när du blev sjuk och vi flyttade, men vi kom ju ur den med livet i behåll och nu några år senare så har vi ju det hur bra som helst=)Och Zunes sistaste dagar var också bra.... Fick en liten tår i ögat nu.....

2008-07-31 @ 14:29:25
URL: http://jultis.blogg.se/
Postat av: mamms

Tack hjärtat mitt !

Jag älskar dig åsså, men saknar zune fortfarande, har varit på hans grav idag och satt en ros, tårarna tränger på ibland

2008-07-31 @ 14:30:32
Postat av: mams

Tack lilltösa mi !

Jag kan meddela att dessa två ögonhålor defenitivt inte är torra nu när jag plockat fram lite minnen,måste få ett jobb snart det är inte bra att ha för mycket tid att tänka på,jag älskar dig också förståss.

2008-07-31 @ 14:36:24
Postat av: Sara

Älskade lilla Zune!!!! Vilka roliga minnen man har från honom:-)

Blev tårögd när jag läste om vappisen

2008-10-08 @ 19:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0