barn

Ibland blev BIEN lite konstig!!!!!
halv barnmiddag på furulund i getingens teckenNu vilar fassan och jag ut ,två dar på raken med barnmiddagar tar ut sin rätt, jag tycker verkligen att det är roligt när barna kommer hem och gästar furulundska huset .
Igår var det fam. Gemrud ,Sofie,Roland och Tira samt syster yster Judas som var här och åt, dom hämtade Meja som hade varit hos sin mormor ett par dagaroch när föräldrarna kom hände det något med Mejan hon blev som skogstokig ,fast det kommer jag faktiskt ihåg att mina blev också när dom varit borta och man hämtade dem .
Vi har bekämpat getingar hela dagen lång (det blev lite ogräsbekämpning också),men på kvällen när Håkan tände stora grillen och barnen strömmade in så var här åter ett lass av getsen. Hur många är dom?
INGEN blev dock stucken ,men det kan bero på att dels Johanna sprang hi, hi så fort ifrån dom eller att Sara höll för gluggarna (ser man dom int så finns dom int). Men som vanligt var det  trevligt och många flabbisar .Ja så är det då fotboll på tv:n och alla som känner mig vet att jag tycker verkligen illa om sport, så det får bli datorn som får mitt inresse i kväll.
Jag kom just på att det har faktiskt inte åskat på ett par dagar nu,men men det är väl bara lugnet före stormen,
Läste att det är mer än tre gånger så många människor som blivit dödade av blixten i år mot normalt, det gör ju inte mig tryggare.Och herre gud vad många som går och drunknar nu då, det konstiga tycker jag är att det är övervägande unga män som drunknat , mystiskt , varför tror dom att dom är så duktiga i vattnet ?Måste bero på övertro på sin simförmåga eller för många öl innanför brödkorgen.

Kommentarer
Postat av: frida och sara

Tack för den goda maten och alla getsen, på stafsinge strand finns inga elaka getingar så ni får väl komma hit nästa gång, så kan du och oskar bada ;)

2008-07-30 @ 21:48:27
Postat av: mams

skita bra bada var det oskar grodslukare kan knappt bärga sig och mams vill bort från getsen

2008-07-30 @ 21:50:40
URL: http://mullenuff.blogg.se/
Postat av: maddah

läste faktiskt i tidningen att män överskattar sin förmåga att simma:) tror att det är det som är problemet. kram kram

2008-07-30 @ 23:05:12
URL: http://maddah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0