lide au vört

lussesiornadet bästa mormor har sätter hon på vedspisenhelt fantastisktVi har hämtat oss från den massiva uppvaktningen som började strax efter klockan slagit tolv i tisdags natt.Hela personalstyrkan på konsumTvååker kom glidande i ett strålande luciafölje med Ture Bengtsson som stjärngosse,nä jag bara skoja,han var med men inte som" gosse".Iövrigt så gick det bra "alla" blev mätta och stämningen var god.Håkan kommer hädanefter var välekiperad,väldoftande, torrskodd,wiskeydrickande tatuerad fiskare med flis i pannan.
Igår kom han hem med bästaste julklappen från konsum.....ETT VARBERGSMONOPOL,ha ....det kan inte vara många som kan lyxa till tillvaron med att köpa sig en gata typ v.vall eller granvägen så där bara,finfin gåva tyckte jag ,och vet en som gärna velat ha den...hennes namn börjar på ...J .....
På tal om J så tänkte jag mig en stadsrunda med henne i går ,men det visade sig att hon var jätte-jätteförkyld och tyckte INTE det var kul att vara på stad med morsan,men vi lunchade på Paganini,för mat är en grej hon glömmer av att inmundiga sig och mat måste man ha i magen för att orka hålla näsan över ytan.Vi gick några små ärenden och körde Nisse till Stinas på Getterön (julbord) sen körde jag hem henne till brunnsberget och säkert som amen i kyrkan snubblade hon rätt in i sängen och snurvlade in sig i sängvärmen(hoppas hon mår bättre,bäst i dag).
JIPPPPIIEEEEE!!!!Jag fick tag i en riktig skinka,som jag kokte saltlaken till i går och som nu saltar till sig fram till dan före dopparedagen.HM,det finns ingen godare skinka än den man saltar själv i mammas braiga saltlakerecept,så det så.Idag ska jag ta mig an grönkålen som håkan släpade hem i går om inte den finns på vårt julbord går humöret ner ordentligt på lillhitler och julen är i stort sett förstörd och det vill jag inte riskera.
Ikväll blir det baluns hos Tobias bäver och fridolf(30 årsfest).förfest med karioke och det ÄR ju mitt absolut starkaste partytrick(alla blir så glada av att höra min totalt omusikaliska röst).Tror jag gör NÄSAN istället.
Julia lillpäls ska vara oskarvakt och chafför till falkenberg,sara ska köra hem oss så vi kan intaga starka drycker båda två det tillhör ju ovanligheterna annars,ska bli kul med en fest på stafsinge strand.

Kommentarer
Postat av: Lillpälsen

Kan man köpa sig Granvägen?? Sikken grej=)

2008-12-13 @ 12:26:32
URL: http://jultis.blogg.se/
Postat av: hedbertspälsen

tjohoo! har jag helt glömt bort... grattis massor till halvhundraåringen!

2008-12-13 @ 19:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0