gråsilverns inträde.

So längre än jag förtjänar i dag,nyss ätit frukost,regnar surt ute och jag känner mig rättså less på min ofrivilliga arbetslöshet........Och det vill säga riktigt ordentligt trött på mig själv....OM det gått att separera från sig själv hade JAG varit den förste att anta den utmaningen!
Jag är så ininordens trött på mig själv  men får väl försöka stå ut med mig ett tag till så blirdet säkert bättre igen(det brukar det ju bli,inte första gången jag vill skiljas från mig själv)
OCH nu fokuserar jag på något annat en stund.
Igår var jag till Varberg och inledde MIN julklappshandel......Det slutade med att jag fick nog efter leksaksinöpen på fyndmagasinet och var mer som en svettig robot när jag skulle kompletterapå gallerian,dessutom fick jag bara tag i en halvtimmesparkering(alla lailorna var i stan)och det blev jag inte mindre varm av.

Ivilket fall så är jag klar med Melvins och Tiras julklappar.....TVÅ?    Men reten typ till 8 pers till har jag då öljaktligen kvar att köpa till.Nä missuppfatta mig inte ...JAG vill verkligen ge och köpa julklappar MEN det är nåt fel på min planering och min framförhållning.

Men det första som hände på morgonkvisten(jag var uppe kl 6) var att spisen sköt skarpt så dennabastanta kvinna hoppade baklänges av överraskelse nåt var alvarligt fel med den prylen,för nästan all el försvann i ett huj.Håkan fick komma hem ,men inte heller det hjälpte,han fick åka iväg igen(för att ringa,våran teleoperatör har ju som sagt inte någon kontakt med oss här)för att ringa nånstans mellan frigärd och tvååker(ibland går det att ringa från sovrummet OM man står tokpressad mot fönstret).Nåväl tillsist fick vi elen under kontroll,men då var redan pamsans förtroende för spishelvetet sabbat.Och ny spis skulle utses,Nu hade vi inte riktigt samma önskemål när det gällde modell och utseende....HÅKAN som är mycket praktisk och klarseende tyckte det gick bramed den allra enklaste modellen.....MEN det tyckte inte jag...För den första jag fick syn på (nu är ju min håkan ochså en sån lokalpatriot att han ska handla ALLT i TVÅÅKER och det betyder ju också att allt blir inte billigt,men nära.)var en fantastiskt FIN spis i rostfritt stål och med mycket elektronik som tex.inbyggd timer och automatisk igångsättning,fina nonstick-plåtar(genombrutna),räls,varmluftsugn.m.m.m.m
Ja,ni förstår själva vilket litet under det var,och mitt resonemang är ju givetvis att JAG som lagar nästan all mat(utom onsdag och lördag) och som verkligen är den första att uppskatta en riktigt fin spis propagerade starkt för just denna modell även om den var 3000 dyrare.Vi diskuterade inte spisen så mycket under kvällen här fick den kvinnliga listen grassera istället, inget tjat...bara avvkta tills han frågar igen vilken vi ska ha 8egentligen onödigt) OCH han somnade som ett litet oskyldigt barn och i dag på morgonen ringde han hem och frågade vilken spis jag ville ha,typ onödig fråga men jag har nu en silvergrå skinande toksnygg spis att välkomna till furulundska resturangen.JJJJIIIIIPPPPPPIIIIIIEEEEE!!!!!!!   VAD GLAD JAG BLIR.

Kommentarer
Postat av: nisse

inte för att vara pissig men rostfrit , du har la jobbat i kök det är ett helvete att hålla rena då de blir fläka på dem lätt som attan, men den verkar ju grym annars

kram nisse

2008-12-19 @ 14:27:21
Postat av: Anonym

NISSE:Nu ska du vara snäll,det är inte långt till tomtedan nu!

2008-12-19 @ 14:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0