Tänk,om tårar vore guld!

Nu är det "nästan" som vanligt igen och då menas jag att alla helgdagar är över och man vet vad det är för dag när man slår upp dom bruna i gryningen.
Jaja,vi har nyårsdagarna också men dom är ju inte så många och heller inte så stressiga.Fast jag har ju min Maddah som fyller 28 år på nyårsdagen och som vanligt önskar hon inget,utan det får man kreaktivitera sig själv och hitta på ,men hur lätt är det?
Får ta ett snack med julia om det där under dagen,nåt ska det väl bli!
Förövrigt känner mina kläder att jag levt gott i helgen,och fast att jag varit mycket ute med hund och Håkan så har det inte hjälpt och just i detta nu så är jag lika mätt när jag vaknar som när jag somnade OCH det är ingen skön känsla alls!
Jag fick överta Julias bok om Pigge Werkelins sista tid med sina barn och fru i Thailand den där hemskaste och mest fasansfulla juldagen 2004.Det är en otroligt hemsk läsning som tyvärr är allt för sann ,jag kan inte förstå hur man orkar igenom en sån händelse med förståndet i behåll.Den boken rör vid mina allra innersta delar och jag känner så med alla dessa stackars människor som blev berörda på ett eller annat sätt.Men tycker att alla bör läsa den.Tack min lilla gumma.LÄS!!!!
Igår såg jag en sån underbar film på fyran(eftermiddagstid)om en fantastisk liten häst vid namn HIDALGO,vilket också var namnet på filmen.Den var inte sämre av att VIGGO MORTENSEN hade huvudrollen ihop med en paintmustang,många tårar rann det ner för mina kinder samtidigt som jag satt där med ett fånigt smil på mina läppar.VACKERT om en modig liten mustang.SE!!!!
Jamen lite stressigt är det ändå kvar av gamla året!Vi ska tillbringa kvällen här hemma ihop med Roughert och hans flickvän Karina,ALLA smällare är förbjudna på vårt terrorium,vad andra grannar hittar på kan jag tyvärr inte göra nåt åt,men vi har ju inte så närliggande grannar förutom prästen,men han skjuter nog inte skarpt(han är ganska osynlig och hörs inte så mycket heller).Vi skulle ju som brukligt varit vart i hop med Glommagänget men vi tycker faktiskt att det är skönast att vara hemma och sen jag och Håkan fick vår "son "Oskar så är vi hellre hemma,än lämnar honom ensam och övergiven,man eller jag funkar så ,kanske inte Håkan men han gör ju som jag vill i detta fallet.Nu vet jag att jag kan få nån dum kommentar här ....men GO FOR IT!!!!
Lite närmre det nya året kommer min önskelista för dito att bli tillgänglig här på pamsans blogg,vid intresse återkom hit och ta de

Kommentarer
Postat av: nisse

såg ochså filmen, den är rätt bra man har lust at rida över världe, även fast jag inte kan något om hästar. ( hunden skall leva efter er inte tvärt om, skärpning mrs pamela) han klarar sig några timmar själv de tror jag nog. men de är la sköj att rogert kommer och hans flicka. gott nytt år mvh nisse ( hälsa håkan att vi får fiska snart)

2008-12-29 @ 17:09:58
Postat av: nisse

vad menar du med önske lista för DITO

2008-12-29 @ 20:23:04
Postat av: Mamman

NISSE:Hunden lever efter oss enligt önskemål från mig,den du nisse smaka på den!

NISSE:Vad fint det vore att få galloppera runt med nisse,madde och julle i vildavästern!Men en fin film var det utan tvekan.OCH med dito menas en önskelista inför det nya året och önskan om vad det ska föra med sigoch vad som rimligtvis kan krävas av mig själv och vad jag kan göra för bra saker av ett helt nytt år.

2008-12-29 @ 20:59:34
Postat av: nisse

pamela:dito betyder "dylik" av samma slag tex kram då svarar madde dito

pamela: hunden styr ditt liv, ;)om du gogglar något som kallas "konstant termostat funktion" i ett familje samanhang så förstår du va jag menar.



mvh nisse

2008-12-29 @ 21:45:33
Postat av: mamman igen

NISSE:PRECIS vad jag svarade dig .Mitt dito betydde att önskelistan som komma skall,önskelistan Är för nya året,alltså relaterar bakåt till nya året.DIN PETIMETER,notera arr mamsebams har MVG i svenska.

För övrigt börjar du nog bli lite miljöskadad av din utbildning min käre svärson.

2008-12-29 @ 21:54:38
Postat av: nisse

hahahahahhahahahahah, hjälpa folk är de jag utbildar mig för, å kan du inte säga till min släkt att jag på pekat ett ord de kommer aldrig tro dig hahahah.



ha det bra mvh nisse

2008-12-29 @ 22:05:17
Postat av: nisse

en liten sak till bara, bara för att man har mvg betyder inte att man har rätt jag har mvg i slakt å styckning å tro mig den grisen vill man inte köpa hahahah

2008-12-29 @ 23:18:10
Postat av: mamsan

men NISSE:mitt MVG är ärligt!Fråga Britt-Marie!

2008-12-29 @ 23:24:30
Postat av: helenan

tack tack :)

2008-12-30 @ 09:54:54
URL: http://nirnaeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0