LISTAT

Medans revbensspjällen står och blir färdiga i nya spisen så ska jag lista MINA bästa låtar,bara så där för att jag vill det.
*NR 1  är alltid för mig Green green grass of home.Men Tom Jones naturligtvis,kan gå bra med Elvis också (påminner mig om min pappa)

NR 2    Omkring tiggarn från Luossa  (underbart vacker) min och Håkans efterfestsång.

NR 3    Iherit the wind  Elvis Presley (han som är uppkomsten till all modern musik.(en vacker ,så vacker låt ,som påminner mig om en kille jag träffade i göteborg när jag var sexton år)

NR 4 Countdown (heter den så ,julia?) Lyndsley Buckingham, Vilken röst den killen har,man blir ganska svag i knäna på Furulund när den ligger på CD-playern.

NR 5  Unchained melody Tom Jones, Elvis eller Drifters den där blir Pamsan ruggigt svag i knäna av ,fantastiskt bra soul.

NR 6  He is my everything  Elvis Presley igen ,det är då jag blir religös på riktigt,underbart.

NR 7  With or without you   U2 Säger bara BONO.

NR 8 Pleding my love    Elvis igen ,kan vara så att jag tycker allra bäst om THE KING.

NR 9  A little bit more  DR.Hook and the medicine man, Den låten spelade Håkan för mig ,den första kvällen jag kom hem till han,midsommarnatten 2002.

NR 10  Miracle  Jon bon jovi  till den finns en helt underbar musikvideo som man bara måste se.

Nr 11  Dancing in the dark   Bruce Springsteen

Och nu i juletid så är naturligtvis det även alla tiders jullåt:Do they know its cristmas,Band aid och den helt sorgliga tårframkallande låten ,Hallelulja med Peter Jöback (för att den spelades på vår begäran på mammas begravning för ganska exakt ett år sen,och att den griper ordentligt tag i ens hjärterötter)





Kommentarer
Postat av: Julia

Visst heter den så mossan, men han heter Lindsey Buckingham=)Fantastisk låt!

2008-12-22 @ 22:46:12
URL: http://jultis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0