ÄR MINA KÄNSLOR(O) BESVARADE?

Jag älskar min hund,min skållatroll-oskar stålnacke,ålarickard,orren,kelmums,gosegris,flörtolle,dårracernm.m.
Men frågan som i dagarna har varit aktuell är....ÄLSKAR HAN MIG?
Den frågan är oerhört aktuell efter helgen och förra helgens tävlingsförsök i lydnad och appell.Hur det gått i lydnaden har jag ju skrivit om så nu äntligen tänker jag ta bladet ifrån mun och redovisa lite om söndagens appell i Varberg.Det har sina förklarliga skäl att jag varit knäpptyst om det...det gick så attans dåligt och det var ju nästan som om man ville sjunka genom jordskorpan vid ut gång från planen.
För att börja från början så samlades vi kl 7.30 vid klubben och där fick vi reda på startnummer och spår.Vi åkte till Björkäng och la vår grupps spår ,det blåste svinkallt om nosarna.Lasse Henningsson var dommare .Vi gjorde ett klart godkännt spår men fick nerdrag på tugg(han delade en pinne och det hördes till dommaren,sas det.)men i övrigt så helt OK.Tillbaks till utgångspunkt och där skulle det väntas på budföring(vi fick vänta i två timmar innan det var dags,detta moment kunde gått hur bra som helst om inte oskar tjuvstartat med råge, alltså 0 points,efter detta var det lunch och sen platsläggning,och dettta gick kanoners trots att en jycke gick upp,oskar var lite flörtig mot grannen och låg och viftade på svansen men fick inget gehör från den tiken så en 9:a fick han där,lyckligtvis är det ingen tandvisning i appellen.
Jag var starkt inne på att bryta här,men jag och en tjej som hade haft samma flyt som 


mig under dagen sa att nu tar vi detta som träning bara,yes,så var det dags för lydnadsdelen och jag värmde upp flörtkulan,han gick jättefint,ja riktigt fint,så kanske,kanske skulle det hålla i sig en ca:5 minuter till.MEN;MEN inte då.linförogheten gick iallafall hyfsat fick ju poång men inte mer,framförgående visste jag att det var svagt så det var inget att säga om den nollan,Men så var det läggandet,han gick med bra från start.....SEN for sjäva fan i honom,precis som på lydnaden dagen innan.....Han fullkommligt exploderade när jag komenderade ligg,och sen for han runt mig med morrningar och grymtningar och lät sig inte komma till tals med och jag kan bara säga att jag säkert vet att INGEN skulle velat byta med mig där inne på plan.DET VAR DÅ JAG BRÖT och snullade tillbaks till gärdesgården vid klubbhuset och andades ut.

Nu lägger jag tävlingplanerna på hyllan tills vidare,det är ju lpångt tills våren och då har han,vi kanske jobbat ihop oss enaning bättre,det kan man ju ivartfall önska /hoppas.
Hörrudu Oskar Stålnacke:ÄLSKAR DU DIN MATTE?
MATTEN ÄLSKAR DIG DIN BUSE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0