tidsbrist.

NEJ........Vill inte att det bara är nio dagar kvar till dopparedagen!
Massa julpaket ska köpas ,slås in,ochmassa mat ska fixas,städa,plocka fram tomtarna ur vrårna och mitt i alltihopa ska livet gå på som vanligt.Idag ska alla dallebarnen till Liseberg och jag var tillfrågad men kunde inte fast jag hemskt gärna ville.
Cyklade ca fyra kilometrar med Oskarhúnden för att få honom lite trött och behaglig och det hjälpte för nu ligger han och sussar på soffan med alla fyra benen i luften men när han vaknar igen så är det fullt ös medvetslös igen.
Julle-lillpäls var hundvakt i lördags när vi firade biens trettio år.Vi fick kanongod laxsoppa med bröd ,Håkan förfriskade sig ordentligt så pamsan fick åka hem med honom först av alla,nåja klockan var faktiskt halv ett men ändå .Håkan tål helt enkelt inte förfester och det hade vi hos sara och per.
Tack fridolf och bien för trevligt och mysigt kalas på stafsinge strand,tack sara och per för hemkörningen och tack julia för dittransport och oskarvakt.


Just nu när jag sitter här vid datorn får mitt högra öga syn på en liten älg som går och betar på mysten,tänk vad fint vi ändå bor som har såna grannarmen jag undrar lite vart mamma älg blivit av i vems frysbox hon ligger nu?
För jag har hört att det var nån som sköt en kalvförande ko på älgjakten men vem det var har jag glömt,fy på er.

Heja KEVIN ingen annan än KEVIN hade varit rätt vinnare i idol! Ödmjuke,snälle,goe och sjönsjungande KEVIN  GRATTIS till segern!


Kommentarer
Postat av: ullrika

ehum. är det ingen som köpt dina julklappar heller? taskigt tycker jag...



älg?!! haha! snacka om näralandet-upplevelse :D

2008-12-17 @ 00:13:12
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0