Sju dagar sju nätter!

Jaha,nu är det sju dagar kvar och jag befinner mig i något dåsigt tillstånd,där allt jag tar mig för går hälften så sakta....Julfeelingen ÄR långt borta alltför långt bort för att jag ska få fatt den i dag ivarjefall.....MEN jag har slängt första omgången hyacinter och är på gång att inhandla nya knoppar som lagom till julaftonsmorgon sprider sin juliga doft över och i furulundska huset,ett par julrosor ska också inhandlas för att få bosätta sig p trappa....UNDERBARA BLOMMOR DOM DÄR.....
Har tagit ett tag i trädgårdens fulrabatter och tömt lite krukorMED "god" HJÄLP av Oskar.Han är understimulerad för tillfället....ja,så måste det vara ....han skuttar runt mig och skäller ,hoppar in i grästrimmern(farligt ju)välter nästan mig när jag kör skottkärra, snor taljbollarna från fåglarna(gräver ner dom i mina nyplanterade tulpaner)hoppar likt en ograciös gris över grinden(det där är jag deffenitivt inte glad åt)......Och var det inte ledarskap vi skulle träna stenhårt på?Ja men just nu är det liggande på isen.
Igår var vi i Varberg och tillsammans med min sällskapsdam julia gick vi hela strandpromenaden(om den nu slutar vid kåsa?)från hamnen till kåsa och över hästhagabergen hem,RIKTIGT skön runda men lillpäls frös lite(jag svettades mycket)Och då uppförde sig gossen johansson exemplariskt vilket var skönt när det finns en masse folk som tittar.

Jag vet,jag sa för några dagar sen att jag skulle göra grönkålen.....DET blev inte så...Idag har jag kommit så långt att jag kokar lite rev och har tagit in den enorma säcken för att rensa-tvätta-koka i den buljong som blir av revbenen,och därmed tror jag att den kommer vara färdig till kvällen.

Igårkväll såg jag en gammal godingfilm "Titanic"den är fin och tårdrypande ivarjefall i min värld.
Det ÄR skönt att få gråta till film och här är en lista på underbara gråtfilmer som man inte ska se tillsammans med sina gubbar(vad förstår dom av sådana känslor)inte min i varjefall,men jag hoppas att det finns sådana män också.

*STEKTA GRÖNA TOMATER (underbar film om grillat kött och änskap)
*HÖSTLEGENDER                    (åh,så vackert om kärlek )
*THELMA OCH LOUISE           (börjar så underbart för att sluta i fullständig katastrof)
*EN OFFICER OCH EN GENTLEMAN  (säger bara Richard Gere,mer behöver inte sägas)
*DEN GRÖNA MILEN                (vilken man)
*TITANIC                                    (Leonardo di capri,stavas det så?Åh,vilken sockerbit)
*+Många fler som jag just i detta nu inte kommer på titlarna på,återkommer när jag uppdaterat min minnesbank.

Kommentarer
Postat av: Kattis

...Även jag har gråtit floder över de filmer du listar...suck...Jättebra, tänkvärda.....sorgliga.

2008-12-17 @ 12:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0