när allt inte går som smort.

Dan före dopparedagen var ämnad att städa ,letagranfot,göra skinka,koka gröt,hitta julkulor och sätta fram tomtegänget.
Den började med att ingenstans fanns den dj...la julfoten eller några kulor heller för den delen.
Jag satte då igång och städa OCH det tog tamigtusan nästan hela dagen,VAD mycke som skulle flyttas,plockas bort och ändras på .Mitt upp i dagen så skulle den E-ämnefria skinkan sttas i nya ugnen MED stektermometer inbyggd,skinkan vägde 5,5 kg och enligt mina gamlagoda beräkningar så skulle det ta 8,5 tim i 125 g ,MEN redan efter 4 tim så pep spisfan och jag tog ut lilla skinkan .......Det var inte nån rolig skinka som jag fått till.....Nästan saltös smak och halvrå,JAMEN....vad var felet?JA ,jag vet inte ,jag har lagt den i saltlake,jag har kokt den efter  allla konstens regler MEN resultatet blev inte bra,så nu står den i ugnen igen för att reparera den råa attityden men saltavsaknaden går ju icke att göra nåt åt .Så ladda med saltkar folks ,ni som ska äta av den ...TA MED SALTET,DET LÄR BEHÖVAS.
Sen var det gröten som enligt förpackningen skulle kokas på ett för mig främmande sätt,men jag antog utmaningen och därmed var den gröten inte mig tillpass,vi får se vad den verkliga grötexperten säger i morgonbitti(julia).
Håkan fick det alldeles speciella uppdraget att försöka hitta foten till granen,Den var helt borta men han är en stabil gubbe och han fann tillslut fot,julgranstomte och kulor.(på garagevinden var dom.)
Snart kommer Julia ,som jobbar till 21.30 och som ska sova här hos mamsen inatt för att äta frukost med oss (gröten).Hon är en sån underbar unge den där,vilken människa det blivit av henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0