Lussekattabaket!

Idag ska det traditionellt årliga lussekattsbaket gå av staplen.Maddah jobbar och uttryckte sig lite buttert att hon inte fick vara med i år heller,Jultis vet jag inte om hon kommer  men Sofie och småttingarna kommer, dom har bjudit in sig på lunch också.Jag stekte köttbullar i går kväll och till det blir det potatismos.
Jag som alla andra(tydligen) har drabbats av julhysterisress och letar febrilt efter julstämningen.Jaaa,vart har den tagit vägen,men jag vet med erfarenhet att den brukar infinna sig i takt med att julskinkan sår i ugnen och blir färdig.Så egentligen så kan jag ta det lugnt än så länge.Och över till nåt helt annat......Vi har haft 3 som mobiloperatör i flera år och det har fungerat bra,men så den 4 november gick det helt plötsligt inte att ringa ut eller in till oss,därimot gick det att skicka mess,jag avvaktade en vecka för det kunde väl kanske vara nåt strul med täckningen men när inget blev bättre så ringde jag till 3 och felanmälde.Jojomensan det skulle dom åtgärda snart,men först skulle jag stänga av,ta ur simkort ,stänga på ,söka nät.m.m  m.m....Det gick en vecka,jag ringde igen samma svar ...DOM TITTADE PÅ DET...och hör av sig när det är klart.INTE någon täckning,det gick åter en vecka och denna här började bli satans irriterad på 3,men vad hjälper det?
Åter en vecka utan mobil,ringer  3 ,och nu var jag sur och ifrågasättande,vilket ledde till att dom ivarjefall undersökte nätet medans jag fanns i andra ändan av luren.Grabben ipå suppertsidan lämnade luren en stund och pratade med teknikerna,återkom till mig för att meddela att "Tyvärr kommer ni INTE att få täckning på den address ni bor på nu............"Va, hur kan detta vara möjligt,vi bor inte i nån ödetrakt,vi ser masten hemmifrån,det har fungerat BRA innan,Jag var ju tvungen att fråga VARFÖR?......Men lilla supporten kunde i detta läge endast upprepa sig som en papegoja-Tyvärr så är det så,tyvärr så är det så.???????Jag trodde ju att utvecklingen gick framåt även i 3:s lilla värld men nada,icke ,inte ....
Så kom vi då till .HUR GÖR VI NU DÅ?JO, då ska VI reklamera och skriva till 3 och begära avtalsbräck,m.m  m.m.Är det så det går till?Ska vi lägga energi och tid på något som dom är orsak till?
Ja,nu har jag gjort det i varjefall och jag vänta spänt på svar från HI3G access.
Jag tror vi hamnat i radioskuggans dal.....För min dator fånar sig nu än mer när jag graderat upp honom,PHU...Har ringt tele2 supporten ett antal gånger(där har dom i varjefall en trevlig pojke) för att mindator loggar ut efter 10 min och DET är mycket irriterande.Sista rådet från tele2 var det bästaste"ta med dig datorn några kilometer från den plats du befinner dig nu och testa om det blir bättre"Snälla lille du ...."ska jag ta min dator som knappt går att jordlyfta?"Nu vet jag faktiskt inte vad göra,så allt detta får ligga på is till efter julhelgen,Då har jag säkert mera energi tillövers för materiella ting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0