lugnet har återfunnits i Furulundska huset.

Lugnet har åter slagit sig ner i julstressartidernas efterdagar,Allt blev som det sig bör bliva.Julen firades i två hus för min och Oskars del,Jag lämnade Furlundska huset när dg gick över till skymmningskväll och reste med forden till Åhs kyrka för att tända ett ljus för min mor och hennes föräldrar,mina morföräldrar.En kall,blåsig nordanvin sopade bort mina tårar där vid graven och en stund fylld av längtan ,vemod och sorg.Men ändå kände jag ett lugn över att mina ällra käraste fått ro och att det är nog dags för mig att gå vidare nu,inte förlora mig i sorgen,jag vet att det var den julklapp mamma gav mig när jag stod där i kylan.
Efter det var det dags att åka till Gemrudska huset för att fira julen med mina allra käraste,mina barn och barnbarn.Mycket mat blev det och alla var så bukstinna och mätta så ingen ville ta ansvar för överbliven mat.SEN var det dags för DEN RIKTIGE TOMTEN att göra entre iallafall enligt TIRAS åsikt.Många julklappar blev det och jag fick mer än jag förtjänar tyckte jag.Vi spelade julklappsspelet och drack kaffe,sen var alla så trötta så jag åktehem och här hemma var ju Håkan och hans bar och barnbarn ,samtliga lika mätta och trötta,men vi drog igång julklappsleken här också ,sen var det dags för vila när alla lämnat Furulun.Ja så var den julaftonskvällen över och jag tror alla var nöjda och glada.
Juldagen är av tradition "helig" för mig ,då är det bara vila och slappande som gäller och titta på sina julklappar och tv,äta lite rester och bara vara .
Annandagsjul därimot så var det full rulle igen,först ut i spårskogen med hundkompisar...3 timmars uteliv med dom bästa vänner man kan ha....hundarna.Håkan var ensväng till sitt jobb och jobbade en stund.
På kvällen var alla våra barn med familjer här för att äta en gemensam middag och spela lite spel ochbara umgås med varandra även om det inte alltid är så lätt med den ljudvolym som blir av 4 friska glada ungar men  känslan av gemenskap är skön och trevlig.
Och här sitter jag nu och Håkan jobbar,ska ta en tur i skogen med gossen Johansson och en sväng till Tvååker för inlämning av V-75 ,för att kanske kunnavinna tillbaks de slantar som runnit ut i julen.NÄ;JAG TROR INTE HELLER ATT DET BLIR SÅ;MEN HOPPAS KAN MAN VÄL FÅ GÖRA!

vi väntar på tomtegubbe!

Kommentarer
Postat av: ullrika

ljudvolym av glada ungar är iaf bättre än den av missnöjda kiddosar :)

2008-12-27 @ 23:17:38
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: mamsen

Ulliar: Nu har du helt rätt!Inte kul med missnöjeslåt,varken från stor eller liten.

2008-12-28 @ 09:08:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0