julgransjakten är över!

Vi hade ju dom små ,Melvin och Elma här över natten för första gången och jag måste säga att dom var urgulliga och mycket lätta att ha här,väldigt snälla och nöjda med tillvaron på Furulund med Morfar och Pamsan.
Melvin hade inhandlat lördagsgodis och bestämt sagt ifrån att "det  är nog bäst vi köper många kolor,för pamsan tycker nog om dom,hon åt så många i lördags"(jag tror jag åt upp nästan alla melvins kolor då)
Dom somnade som två sardiner sida vid sida i tv-soffan så det var bara att bära in dom i vår sängkammare.Jag låg ijämte melvin och håkan låg i soffan och mitt i natten hörde jag hur den lille killen vaknade till och snyftade lite tyst "mamma" och så kom små händer och kände efter vem det var som låg ijämte dessutom drog oskar(som också låg där) största timmerstockarna,inte konstigt att melvin blev lite osäker,det måste ha låtit  som ett monster för nån som inte är van.Men han somnade så gott om igen när jag pratat lite med honom och sov ända tills hans morfar väckte oss alla tre vid halv åtta-tiden.Elma var ju så jättegullig,hon vaknade också en gång innan det blivit ljust och satt och kvittrade i sin resesäng vid gavlen på vår säng,men nema problema, jag la henne på magen och la på henne täcket så somnade hon om .morfar är bästVi var ute i skogen med barna och kikade efter julgranen men väntade tills dom åkt hem för det tar sin grundliga tid att hitta en BRA OCH FIN gran,vill inte upprepa förra årets gran i stugan,den som alla med en röst utsåg till den fulaste dom sett.Och jag får väl erkänna att ALLA hade rätt,den var urful,ja jag skämdes för den,men DET var HÅKANS fel ,han orkade inte leta längre den dan vi högg den.MEN årets skall ingen behöva skratta åt ,den är fin.
Och den är stulen också....nja egentligen så är den det eller inte?Vi hade ivarjefall frågat markägaren till vägen bort till grushålan om vi får ta ett par granar där,och det fick vi(det var meningen att madde,nisse,julia skulle hugga med).Men hans mark slutade där bäcken går och nu var det så att den gran som ville bo med mig stod på andra sidan bäcken,så lite stöld blev det nog och fin är den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0