INNAN JAG FÖRSVANN,hände det saker!

Jag är ovän med min överåriga dator ,men inte ens det kan ta ner mitt för dagen nyfunna liv.
Jag ÄR en bra skådespelerska,tror ingen har förstått hur dåligt jag mått under min arbetslöstid som nu varat i ett halvår.Igårkväll/natt så kändes det som om jag höll på att försvinna och mitt redan dåliga självförtroende var på botten-nivå.Det är ju inte bara det att inte ha ett arbete att gå till,arbetskamrater att ha skoj ihop med,tider att passa,få gnälla över jobbet,en rutin i vardagen,ett"fetare" bankonto,slippa säga att man är arbetslös när nån frågar,tro att man är för gammal på riktigt,tro att man är fulare ,tro att man är värdelös,man blir dessutom FETARE av att vara arbetslös OCH där går den deffinitiva gränsen för mig,när jag dessutom inte kan sova som vanligt folk utan somnar typ vid 4-tiden på morgonen fast att jag går upp i ottan så har jag nått smärtgränsen och funderar på om jag nånsinn kommer att "synas""finnas " igen.JAPP, det var där jag befann mig i natt........OCH tydligen är det så att man måste ända ner i svartaste mörkret för att se möjligheterna och det berömda ljuset eller så händer det nåt i lillhjärnan under nattatimmarna,för med de allra dystraste tankar kvara jag in vid 4-tiden och vaknade vid 8-tiden med en helt ny insikt om vad jag ska göra för mig själv och som kommer att rätta till min tilltuffsade och fetare kropp och själ.
Ringde helt enkelt upp min förrförra chef Gittan på Coors och sa attjag lider av tristess och genast sa den gulliga gamla chefen "Men då vill du ha jobb?"    -Ja,sa ja och på ett par timmar hade jag ringt runt och fixat dagiset åt Oskar och  JAG BÖRJAR JOBBA PÅ MÅNDAG,men smygstartar på konsum på fredag med att inventera ihop med han som alltid har ett got humör trots att jag har befunnit mig i alverna och groddvargarnas land ett tag.

Och varför är jag sur på den dj...a gamla datorn då?    JO, jag kunde inte ladda ner ett fyrverkeri som skulle symbolisera mitt glädjeskutt och tjut.MEn här är det JIPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Lillpälsen

Grattis igen mamma=) Jag är så glad för din skull!!



Massa Krams!

2008-12-30 @ 13:59:22
URL: http://jultis.blogg.se/
Postat av: nisse

stort grattis fan va kul, lycka till på de nya jobbet, vi kanske ses innan



kram nisse

2008-12-30 @ 16:38:13
Postat av: Åsa

Grattis! Lycka till med det nya jobbet. Rutiner låter så tråkigt men när man inga har så längtar man efter dem.

2008-12-30 @ 17:33:03
Postat av: maddah

grattis min älskade mamma=)

2008-12-30 @ 21:19:59
Postat av: Anonym

JULTIS:Tack min vapendragare och TUSEN tack för fina brudkroneblomman,inte hade du behövt köpa nåt till mig,det räcker grooselångt att du kom och åt med oss/puss och kram från din mamma.

NISSE: Du är väl för gullig din petimeter,TACK,du är bästa Nissen.

ÅSA:Jag har sagt det förr ,men du ,jag är så glad att jag lärt känna dig och din bushund.Helt riktigt att det är inte så kul att vara ledig om man inte har nåt att VARA ledig från.

MADDE:Du är välan för go,TUSEN TACK,Jag älskar dig maddahthroll.

2008-12-30 @ 22:11:08
Postat av: Kattis

Önskar dig ett GOTT NYTT kommande 2009! Och det du nu har på gång låter fantastiskt..... Vilken härlig början på det nya året....mmmmm!!



Lycka Till Pamela!



Nyårskram

2008-12-31 @ 13:40:03
Postat av: hedbertspälsen

men åh va kul!

blev megaglad när jag läste det här!



å du, varför brudkroneblomma? har hon stått brud nyligen, fastän jag missat?!

2009-01-03 @ 00:51:47
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: MAMMAN

ULLISAR:Nä,Lillpälsen har inte gått å sta och gift sig i all lönndom.En brudkroneblomma är en Myrten,som man gav flickor förr så dom kunde odla sig en grön och grann brudkrona själv.Men jag vet att Lillpälsen, som inte är nån blomexpert, inte visste vad hon gjorde i all välmening,då det icke ska giftas nåt ner här inte.

2009-01-03 @ 16:54:28
Postat av: ullisar

hoho! njä. jag visste nog att det inte blitt nåt bröllop för Jullsan, men tänkte att det kanske var för dig :)

2009-01-04 @ 23:17:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0